A mozi lassacskán beköltözik a nappaliba. Ez nem csak annak köszönhető, hogy az emberek egyre lustábbak elmenni a filmszínházakba és nem is csak az önmaga paródiájává váló Hollywood tehető felelőssé. A fő indok nemes egyszerűséggel az egy csatornára jutó minőségi szériák drasztikus létszámemelkedése. A sorozatok aranykorát éljük, ehhez kétség sem férhet.
2016 is jó év volt, akadt bőven heti nézni, na meg egyben darálni való élmény. Ráadásul annyi, hogy meg sem elégedtem a 10 helyezettet felvonultató évösszegző listával, inkább hozzácsaptam még két fokot a dicsőségcsarnokba vezető lépcsőhöz.
Íme ezek voltak saját szubjektív véleményem szerint 2016 legjobb sorozat évadai!
12. Preacher - 1. évad
Világszerte rajongók százezrei várták tűkön ülve, hogy Garth Ennis kultikus és egyedi, fekete komédiába csomagolt fantasy története végre mozgóképes adaptációt kapjon. Az első szezonnak vannak gyerekbetegségei, de a készítők mentségére legyen mondva, hogy a lezárás alapján egyértelműnek tetszik a tény, miszerint ez még csak amolyan bevezetés volt. Annak viszont nagyon stílusos és szórakoztató! Az évadról itt írtam bővebben.
11. Luke Cage - 1. évad
A Marvel már azt is megengedheti magának, hogy nagy vásznas filmuniverzumát kis képernyős történetekkel támogassa. Ezek persze komorabbak, véresebbek, életszagúbbak, mint a színes-szagos blockbusterek, mert a Netflix-en nem áll semmi a sötétebb hangulati tónus útjába. A Luke Cage első felvonása nem annyira maradandó, mint a Daredevil vagy a Jessica Jones eddigi históriája, viszont tény és való, hogy képes magával ragadni a nézőt remek karaktereivel, jó castingjával és a harlemi környezetrajz ütős megjelenítésével. Az évadról itt írtam bővebben.
10. Mr. Robot - 2. évad
Sam Esmail sorozatának első szezonja akkorát ütött, hogy a Mr. Robot rögvest a legnagyobb tévés klasszikusok közé emelkedett. Az idei folytatás már nem nyerte el minden rajongó tetszését, de azért így sem volt rossz az összkép. Rami Malek még mindig telitalálat a főszerepre, de persze Christian Slater-t sem kell félteni. És természetesen a hetedik epizód minden tényezőt átalakító, óriási fordulatát sem fogjuk egyhamar elfelejteni.
9. House of Cards - 4. évad
Frank Underwood tisztátalan, de betegesen szórakoztató hadjárata folytatódott. És még hol a vége! A cél nyilván a világ leigázása, még ha a bolygó ennek nem is lesz tudatában. Kevin Spacey és Robin Wright mesébe illően hiteles párosa ezúttal az elnökválasztási kampány és a terrorizmus okozta növekvő fenyegetés közepette parádézik.
8. Daredevil - 2. évad
A Netflix és a Marvel legerősebb produkciója új szezont kapott idén, aminek minden rajongó örülhet, hiszen lassacskán már tényleg sikerül teljesen kiverni a fejekből a Ben Affleck-féle mozifilmet. Hell's Kitchen atmoszférája még mindig komor és baljós, az összkép viszont árnyaltabb, hiszen belépnek a cselekménybe olyan viszontagságos karakterek, mint Elektra Natchios és az eszméletlenül király Megtorló. Az évadról itt írtam bővebben.
7. Trónok harca - 6. évad
Majdnem mindenki imádja ezt a sorozatot, ám talán még a legnagyobb rajongók is kételkedhettek abban, hogy ez a komplikált, szerteágazó történetfolyam képes lesz majd normális konklúzióra jutni. Eddig. Ugyanis a hatodik évad meglepően biztos kézzel helyezi el a karaktereket a célegyenes kiindulópontján. A tél bekopogtat, hőseink pedig végzetük útjára lépnek.
6. Orphan Black - 4. évad
A BBC America hihetetlenül izgalmas sci-fi thriller története negyedszerre sem ingott meg. A készítők még mindig magabiztosan egyengetik a szálakat, amelyek fokozatosan egyre közelebb visznek a klónsztori nagy igazságaihoz, a rémisztő felfedezésekhez. A csodálatos Tatiana Maslany pedig továbbra is lazán eljátszik vagy fél tucat különböző karaktert. Az évadról itt írtam bővebben.
5. Stranger Things - 1. évad
Jó ideje tudjuk már, hogy ha sorozatokról van szó és nem akarunk melléfogni, a Netflix műsorai közül kell választanunk. Idén hoztak egy ilyet is. Hihetetlenül stílusos, elragadó, magas nosztalgiafaktorral rendelkező, ugyanakkor sok aktuális izgalmat is szállító fantasy kalandtörténetről van szó, amelyben még a gyerekszereplők is nagyon szimpatikusak. Az évadról itt írtam bővebben.
4. Orange Is the New Black - 4. évad
Jenji Kohan mesteri szériája még mindig azért nagyszerű, mert jóformán megszámlálhatatlan karakterről mesél úgy, hogy senki sem szorul a háttérbe. A negyedik felvonás bizonyította, hogy tényleg a tévében valaha látott legkomplexebb karakterrajzokkal van dolgunk, ráadásul az is egyértelművé vált, hogy a készítők még mindig meg tudnak lepni bennünket. Nagyobbnál nagyobb fordulatok, emlékezetesebbnél emlékezetesebb drámai futamok. Egyszerűen csodálatos! Az évadról itt írtam bővebben.
3. Aranyélet - 2. évad
A Miklósi család kálváriájának második fejezete tovább szélesítette a magyarországi tévézés lehetőségeiről alkotott feltevések határait. Senki ne mondja, hogy nem lehet világszínvonalú szériánk, mert a magyar HBO megmutatta, hogy lehet! Másodjára is. Tovább mélyülő karakterrajzok, vérfagyasztóan erőteljes színészi játékok és hihetetlenül hatásos jelenetkoreográfiák jelzik a győzelembe vezető utat. Le a kalappal! Az évadról itt írtam bővebben.
2. Westworld - 1. évad
Ez az a produkció, amit egyhamar nem verünk ki a fejünkből! Az HBO mesterműve komplex módon gondolkodik a jövőről, a mesterséges intelligencia fejlődésének előnyeiről és kockázatairól, gyermekeink szabadidős önpusztításáról, miközben végtelenül izgalmas, ügyes fordulatokban gazdag cselekményt prezentál, kiváló színészgárda segítségével. Az évadról itt írtam bővebben.
1. Az ifjú pápa - 1. évad
Paolo Sorrentino múltról és jövőről regélő, megkapóan aktuális hangvételű alkotása a Római Katolikus Egyház és általánosságban a vallási véleményvezérek felelősségéről értekezik, miközben csodálatos, festményre illő képeket fest, lenyűgözően ellentmondásos főhőst prezentál és az élete legjobbját nyújtó Jude Law-t parádéztatja. A producerek szeretnék a folytatást, amire persze a rajongók is befizetnének, bár leginkább csak akkor, ha a történettel Sorrentino is visszatér. Az évadról itt írtam bővebben.
És szerintetek melyek voltak 2016 legnagyobb tévésorozatos dobásai? Kommentben írjátok meg!
Ha tetszett a poszt, like-old a blog Facebook-oldalát! Köszönöm!