Movie Tank

Elköszönök a Movie Tank-tól, a Filmsor oldalára költözöm

2017. február 16. - Sparrow

A legeslegelején leszögezem, hogy az égvilágon semmi gáz nincs, hiszen ahogy a poszt címe is elmondja, eszem ágában sincs abbahagyni a filmes témájú írást, elemzést, kritizálást. Viszont néhány heti gondolkodás és belső huzavona után arra jutottam, hogy ezt a blogot már kinőttem, pontosabban ezen a felületen, egyszemélyes szerkesztőségként nem vagyok képes azt a teljesítményt produkálni, amit elvárok magamtól. Úgy döntöttem, hogy hosszabb távon is sikeresen, több eredménnyel tudok dolgozni egy jól működő csapat tagjaként, és ezt a Filmsor (filmsor.net) stábjának képében szerencsére meg is találtam.

A Movie Tank, hat és fél évem munkája persze megérdemli a teljes poszthosszúságú búcsút és összefoglalást, a tovább után ez olvasható.

rocky.jpg

2010 volt. 15 éves voltam, épphogy csak megkezdtem a tizedik osztályt, amikor, leginkább az akkoriban általam igencsak kedvelt Baaadmovies videós sorozat hatására megfogant a fejemben a gondolat, mely szerint jó lenne indítani egy blogot. Korábban is voltak kísérletezgetéseim a weboldalkészítés világán belül, de a Movie Tank vált az első, igazán hosszútávú projektemmé. Mai szemmel már megmosolyogtatóan amatőr kezdeti írásaim képezték az első lépcsőfokokat, amelyeket videós szárnypróbálgatások is kiegészítettek (ezt a vonalat aztán teljesen jegeltem).

Mindig is szerettem a filmeket, már kisgyerekként is az egyik legkedveltebb szabadidő eltöltési tevékenységem volt a különböző mozgóképek fogyasztása, és már nagyon korán egyértelművé vált, hogy az írás az a terület, amihez még úgy-ahogy érzékem is van, így igazság szerint elég egyértelmű volt, hogy indítok egy filmes blogot. Így vált a filmvilág rövid úton szenvedéllyé a laza hobbiból, mozgóképes műveltségem bővítése pedig fontos küldetéssé avanzsált. 

Örömmel nyugtáztam, hogy az idő múlásával egyenes arányosságban viszonylag gyors iramban fejlődött az írási stílusom és a filmértésem. 16 éves voltam, amikor kissé meginogtam. Ekkor találkoztam először igazán koncentrált mértékben a trolljelenséggel. A sci-fi mérföldkövekről szóló listám kikerült az Index-re, az eme csatornán keresztül az oldalra látogató olvasók pedig annyira szétgyalázták a cikket és egy füst alatt az én személyemet is, hogy a hirtelen meghökkenés hatására majdnem abbahagytam az egészet. Szerencsére a törzsolvasók határozott támogatásukkal lelket öntöttek belém, így néhány nap alatt helyrerázódtam, és folytattam. Azóta nem is volt példa hasonló megingásra.

Igen, már akkoriban is kikerültem néha az Indexre, viszont a korai időszakban még nem küldtem el a szerkesztőségnek az írásaimat. Rövidesen viszont megjelent az Index2, én pedig 2013-ban, elsőéves egyetemista koromban elkezdtem delegálni posztjaimat, és nagy örömömre a beküldött írásaim szinte kivétel nélkül kikerültek a blogcikkeket népszerűsítő oldalra. Ez a tendencia végig megmaradt, ezáltal rendkívül nagy olvasóáramlás folyhatott a blogon.

A következő nagy lépés 2014-ben következett, ugyanis ekkor kerültem fel a legfontosabb magyarországi filmforgalmazók sajtólistáira. Elkezdtek érkezni a sajtóvetítésekre szóló meghívók, ami leginkább anyagi szempontból fontos tényező, amikor egy aktív filmbloggerről beszélünk, aki hetente többször jár moziba. Komolyan, annyira örültem, mintha nyertem volna egy éjszakát Margot Robbieval.

És csináltam, csináltam és csináltam, lelkesen, bár a számos egyéb feladatom mellett közel sem annyira aktívan, mint szerettem volna. Időközben szereztem egy BA-diplomát és felvételiztem mesterképzésre. Viszont egyetem ide vagy oda, tudtam, hogy szeretnék még komolyabb eredményeket produkálni a filmes írás területén, és tavaly novemberben, mintegy három hónappal ezelőtt álmodtam egy nagyot. Egyszemélyes szerkesztőségként igyekeztem a lehető legprofesszionálisabb médiummá alakítani a Movie Tank-ot. Ahogy azt láthattátok, az elmúlt időszakban egymagamban publikáltam napi öt-hat, vagy esetenként akár még több bejegyzést. 

Tetszett a változás, az olvasószám emelkedése, a blog jól érezhető népszerűbbé válása, azonban január végén rájöttem, hogy a megszaporodó egyetemi feladatok és az egyre több tényező átgondolt kontrollálását igénylő életem sűrűjében ezt a rendszert nagyon nehezen leszek képes egymagamban fenntartani. Ez a legkisebb mértékben sem panaszkodás, egyszerűen csak az élet rendjéről van szó. Ahogy az ember egyre idősebbé válik, úgy kell megtanulnia, hogy teljesen egyedül nem képes igazán nagy eredményeket elérni, és ez így is van jól.

Ezért hát tagfelvételt hirdettem. Arra gondoltam, hogy amennyiben találnék magam mellé még egy-két megbízható, rendes és lelkes embert, közösen, egy csapatként tovább tudnánk építkezni. A tagfelvétel viszont sikertelen volt, és ez adta meg a végső lökést ahhoz, hogy elkötelezzem magam a továbblépés mellett.

A Filmsor ekkor már jó ideje rendszeresen átvette a posztjaimat közös megegyezésünknek megfelelően, számomra pedig egyértelművé vált, hogy a Movie Tank-nál jóval nagyobb olvasottsággal rendelkező, és magasabb szintű profizmussal működő oldalon való munkálkodás mindenképpen személyes fejlődésem hasznára válik azontúl, hogy ezen a felületen sokkal több emberhez tudok szólni.

Nincs tehát más dolgotok, mint csatlakozni a Filmsor olvasótáborához, és továbbra is olvashatjátok írásaimat. Hamarosan a Facebook-oldalainkat is összevonjuk, így aki követ engem a közösségi médiában, automatikusan megkapja továbbra is friss posztjaim hivatkozásait, mindössze annyi változik, hogy Movie Tank helyett a Filmsor nevét kell keresni a hírfolyamban.

Nagyon-nagyon, tényleg tiszta szívből köszönöm mindenkinek, aki rendszeres vagy ritkább, akár egyszeri olvasói jelenlétével és figyelmével megtisztelte a blogomat, amelybe rengeteg időt és energiát fektettem. Remélem, a Movie Tank-ra egy szép és tartalmas út első állomásaként emlékezhetek majd vissza a jövőben. 

A blogot természetesen eszem ágában sincs törölni, minden ezen a felületen publikált posztom elérhető marad.  

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr4012266702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2017.02.16. 18:35:43

Na, ez szomorú, de érthető. Pedig nagyon kényelmes volt feliratkozni és rögtön olvashatni egy-egy új bejegyzést.
Az meg más tészta, hogy az indexnek fel kellene futtatnia a normális blogokat és nem csak a politikai megrendelésre írtakat nyomatni, minőségüktől függetlenül!

ThePretender 2017.02.23. 20:21:37

Na, ez jó hír. Mindig is reménykedtem benne, hogy valahogy így lesz vége ennek a blognak, hogy a személyes fejlődésed szempontjából magasabb lépcsőfokra fog segíteni, és így válik feleslegessé, vagyis továbböröklődik valahol az, amit itt elkezdtél. Így szép abba hagyni valamit, hogy tudod, hogy nem zárult le véglegesen, hanem csak elmúlt egy korszak, és annak tapasztalatait viheted tovább valahova máshova. Nem örültem volna, ha a befásultság, fáradtság, magánéleti zsúfoltság ölte volna még a blogot, és egyszer csak bejelentetetted volna, hogy szögre akasztod, nem tudom, a virtuális tolladat :D? Sokszor volt, hogy eltért a véleményem a te írásaidtól, de ez nem baj, sőt jobb is ha az ember elolvas mást, más szemszögből megvilágítva a dolgot. Nekem fontos az is, ha követek valamit, akkor azért szimpátia legyen felőlem az író, blogger, akárki irányába, nem szeretem ezt a cinizmustól bűzlő magyar posványt, ami uralkodik az újságírásba, te számomra a lelkesedéseddel és őszinteségeddel, tisztaságoddal mindig egy kellemes pont voltál. Örülök, hogy az élet is igazságos volt veled ezen a téren és jól alakult a sorsod, a munkádnak és befektetett energiáidnak meglett a gyümölcse. Szép sztori a tied, örülök, hogy eddig is megfigyelője, talán mondhatom, hogy részese is lehettem néha-néha.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2017.02.24. 13:43:33

@ThePretender: Nagyon köszönöm a szép szavakat, jól esett olvasni! :-) Remélem, a Filmsoron is követed majd a munkásságomat!

GPuttony 2017.03.13. 19:17:07

Vegyél itt magadnak egy faszalakú szívószálat ezért :D faszacuccok.hu/termekek/geek-movie/filmes-cuccok amúgy sok sikert :D
süti beállítások módosítása