Movie Tank

Hitman: A 47-es ügynök (2015)

2015. augusztus 25. - Sparrow

Most magamra fogom haragítani jó néhány olvasómat, de mivel ezúttal elkerülhetetlen, mindenképpen meg kell jegyeznem, hogy nem tartom valami nagyra a videojátékokat. Nekem a képregények jutottak a filmek utáni másodlagos szenvedélynek, ez van... Gyerekkoromban kipróbáltam néhány népszerűbb programot, a Max Payne-t és a Call of Duty néhány részét szerettem is, ám a játékok nagy része elől mindig felálltam maximum egy óra után, mondván, hogy semmi értelme nincs annak, hogy napjaim ébren töltött részének a felét ezzel a szarral töltsem, amin ráadásul kétpercenként úgy felidegesítem magamat, hogy feltudnék robbanni. Ennek semmi értelme, persze csak szerintem. Akinek ez kikapcsolódás, arra áldásomat adom, mindent bele! Azoknak viszont, akik a képzőművészettel vagy a filmművészettel azonos szintű alkotásokként tekintenek a számítógépes játékokra, csak annyit tudok mondani, hogy nézzék meg a filmadaptációkat... talán nem véletlen, hogy mindegyik rossz...

hitman.jpg

Igyekszem érthetően összefoglalni az érthetetlen, katyvaszos történetet. Volt tehát a '60-as években egy bizonyos ügynökprogram, aminek vezető koponyája, Litvenko professzor (Ciarán Hinds), rájött, hogy miképpen tud tökéletes gyilkológépekké programozott embereket létrehozni. Az ügynökök nem ismernek fájdalmat, sem pedig félelmet, és csakis egy cél lebeg a szemük előtt: Küldetésüket bármi áron teljesítik. Amikor napjainkban egy nemzetközi szervezet a bűntudatosan bujdosó doktor lányának (Hannah Ware) nyomára bukkan, a titokzatos John Smith (Zachary Quinto) közli vele, hogy az élete veszélyben van. Mert nyomában lohol az egykori kísérlet egyik tökéletes mintapéldánya, a 47-es ügynök (Rupert Friend).

Aleksander Bach elsőfilmes rendezőként nem szégyenkezhet, mert nem rajta múlik a dolog, nem miatta bukik el  a film. A direktor akciójelenetei dinamikusak, eléggé látványosnak mondhatók, és még a véres durvulások is többnyire jól néznek ki.  Az első mészárlás például gond nélkül idézte fel bennem a John Wick-et. Hogyha valamivel erősebb vizuális effektek álltak volna a karmester rendelkezésére, még szebb lenne a zúzások összképe, ám így sajnos gyakran kilóg a lóláb a hitelesség terén. Az tény és való, hogy Bach nem tud magával mit kezdeni kettő gyiloktúra között, párbeszédes jelenetei sajnos eléggé súlytalanok.

hitman2.jpg

Utóbbi mondjuk valószínűleg a forgatókönyv hibája is részben, ez ugyanis az az eleme a produkciónak, ami annyira vegytisztán pocsék, hogy az már szinte dicséretet érdemel. A Hitman: A 47-es ügynök története megragad egy gyenge lövöldözős játék szintjén, nincs benne mélység és intelligencia, nem próbál tartalmilag megfogni - vagy amikor igen, az még viccnek is rossz -, hanem csak és kizárólag arra koncentrál, hogy minél több akciót, gyilkolást, verekedést, és hasonlót toljon az arcosba. Meg kell hagyni, hogy ebből a szempontból legalább pörgős cselekményvezetésről beszélhetünk. Az viszont kifejezetten idegesítő, hogy nem sikerült összehozni még egy épkézláb háttértörténetet sem, nem jön össze egy legalább kicsit komplikált motivációs rendszer sem esetleg a karakterek számára, pedig az általában jól szokott jönni, ráadásul a történet áramlásában bugyutaságok és logikátlanságok is bősz lelkesedéssel váltják egymást.

Rupert Friend-et kedvelem azóta, hogy feltűnt a Homeland-ben, és habár nem igazán tartom jó választásnak a 47-es ügynök szerepére, azért elég szépen helytáll a filmben. Alakítása nem kirobbanó - igaz, lehetősége sem volt rá, hogy azzá váljon - ám amit rábíz a rendező, azt gond nélkül hozza. Hannah Ware nem kimagasló tehetségével, hanem leginkább könnyben ázó szép szemeivel bérel helyet az emlékezetünkben, Zachary Quinto pedig nemsokára valószínűleg már szégyellni fogja azt, amit művel ebben a filmben.

A Hitman: A 47-es ügynök saját lehetőségeit oltja ki azáltal, hogy nem hajlandó a legkisebb mértékben sem kidolgozni ötleteit, elképzeléseit. Pedig egy egészen jó akciófilmes rendező volt a fedélzeten, aki próbálja is menteni a menthetőt, ám ez a nyitóakció után már egyre kevesebbszer sikerül neki. 5/10.

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr217730432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Digitális Dzsihád 2015.08.25. 14:39:29

Ez most második része, vagy rimékje a 2007-es filmnek, amiben Timothy Olyphant szerepelt?

Azért kérdezem, mert hivatalosan a 20th Century Foxnak még ennyi infót SE sikerült belesúvasztani az előzetesbe, vagy a filmajánlókba.

aegithalos 2015.08.25. 14:45:44

"csak annyit tudok mondani, hogy nézzék meg a filmadaptációkat... talán nem véletlen, hogy mindegyik rossz..."
Egyes allitasok szerint ennek a filmnek a cimen es a kopasz fohoson kivul semmi koze a jatekhoz. Szovel ez sajat jogan rossz.
Jo jatekadaptacio: Battleship. Komolyan, agyatlan (de nagyon!) egy popcorn, de ahogy a mifelenk torpedo neven ismert jatekot atultettek a film valosagaba... Mesteri. :)

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2015.08.25. 15:20:56

@Digitális Dzsihád: Teljesen különálló film, szóval mondhatjuk, hogy remake.

ColTuci 2015.08.26. 09:49:28

Kinek a pap... Én gyerekkoromban jobban szerettem a játékokat mint a filmeket az interaktivitás miatt, legalább látszólag az történt a storyban, amit én akartam. Ezzel kb meg is magyaráztam, miért lehetetlen egy jó játékot filmre vinni. Jó történetek viszont vannak a játékokban is, amit el lehetne mesélni filmen is. Ezekre viszont senki nem törekszik. Szinte az összes játék adaptáció a játékok akció részeire - vagy még arra se - próbál fókuszálni. A cím úgyis eladja, a trailerbe mehet némi akció, minden más pénzkidobás. Pedig ha a Hitman story alapjait nézzük, simán el tudnék képzelni egy filmet egyetlen pisztolylövés nélkül. Persze zongorahúr azért előkerülne néha, és kimondottan jó film is lehetne. Ehhez persze a forgatókönyv írót kellene megfizetni az effektesek helyett, azt meg senki nem meri kockáztatni. Vagy csak keresni valakit aki játszott már a játékkal. Sajnálom, hogy gáz lett, de borítékolható volt.

ColTuci 2015.08.26. 10:01:57

Hollywoodi beszélgetés a leendő blockbusterről: "... mi is a következő játék ami eszedbe jut? Super Mario. Hmmm, és az mit csinál? Teknősöket gyilkol, gombát fogyaszt, és néha falakat ver szét. Zsííír, csináljunk belőle gettó filmet, szólj a srácoknak hogy sok pisztolyra lesz szükségünk, és keres valami sorozatsztárt, aki nem kérdez semmit..."

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.01. 15:46:51

jézusom, hogy lehet így hozzá állni egy műfajhoz? kb mintha azt mondanám, hogy a képregények mind szarok, és idióták olvassák - mert elég sokan ezen a szinten vannak ám nyilván megkaptad jó párszor

azt se értem miért lenne időbaszás egy játékkal tölteni az időd, mennyivel jobb egy filmet megnézni? vagy elolvasni egy könyvet, képregényt? (én pl. videojátékokból tanultam meg angolul, de ez részletkérdés) horgászni? focimeccsre kijárni? autóbuszra várni? vagy várni, hogy felvillanjon a sorszámod az adott intézményben, mert az aztán tényleg időbaszás

nem műalkotások? persze javarészt ez is iparosmunka, ahogy javarészt egy csomó képregény is egy nagy adag baromság, ahogy azokból is rakás szar adaptációk készültek a 80-as, 90-es években

a videojáték egy kurva friss műfaj, a filmnek 100 év kellett, hogy elfoglalja megtisztelő helyét a művészetek között, javíts ki ha tévednék, de anno arra is azt mondták, ez a lenyomata a színháznak, a színjátszás megcsúfolása, ahogy anno meg a színészeket nem tartották semmire, ez a világ már csak ilyen

ha idegember vagy az más tészta, de akkor is lehet próbálkozni, pl. egész sereg egymástól különböző fajta cucc van játékok között is, nem mindegyik idegesítő

az meg hogy jelenleg a videojáték adaptálás itt tart leginkább az az oka, hogy egy GTA 220 milliós eladást produkál, a filmek (amiknek nagy része szintén nem művészi szintű) csak lesnek, hogy ezt hogyan, akkor tuti beülnek majd rá, itt van 30 milla ennyit tudunk adni, csinálj vele amit akarsz, a film legyen kész 3 hónap múlva oké?

@Digitális Dzsihád: nem mondhatjuk, mert akkor ugyanaz lenne másokkal, ez kérlek reboot volt, illetve akart lenni, ettől függetlenül egy trágya lett mint akciófilm, és mint játékadaptáció egyaránt
süti beállítások módosítása