Ősszel érkezik a mozikba a Rocky széria spin off-ja, a Creed, melynek rendezője Ryan Coogler, főszereplője pedig Michael B. Jordan. Ez volt a legfőbb oka annak, hogy pótoltam a két úriember korábbi közös munkáját, ami alapján esetleg következtetéseket lehet levonni a közelgő sportdráma milyenségét illetően. És habár a Fruitvale Station nem kirobbanó anyag, a rendező és a főszereplő is remekül helytállnak, úgyhogy én most boldog vagyok.
Az igaz történet főszereplője Oscar (Michael B. Jordan), akinek élete nem fenékig tejfel. Mindössze 22 éves, de már megjárta a börtönt, jelenleg pedig éppen állása visszaszerzéséért küzd, hiszen el kell tartania feleségét, és kislányát. A gondok ellenére Oscar mégis jó kedélyű, optimista férfi, és amikor 2008 utolsó napján szilveszterezni indul barátaival, még nem is sejti, hogy a metró Fruitvale megállója végzetes meglepetést tartogat számára.
A mindennapok során, szerte a világban történnek felfoghatatlan, értelmetlen tragédiák, szörnyűségek, igazságtalan sorsfordulatok. Ám, és remélem ez most nem tűnik kegyetlennek, erre vannak a híradók és a hírújságok. Némelyik esemény egyszerűen nem való filmvászonra, hiszen mindössze néhány perces, rövid aktivitásokról van szó, így a készítők muszájból kénytelenek felépíteni köréjük egy egész filmet. Nem véletlen, hogy a Fruitvale Station csupán 80 perces játékidőt tudhat magáénak. Való igaz, hogy az utolsó negyed óra nagyon erős, Coogler le sem tagadhatná, hogy ez a film igazán érdemi része. Az ezt megelőző egy órában viszont nagyon kis túlzással élve a világon semmi nem történik. Oscar karakterének bemutatása jól sikerül, a nehéz sorsú fiatal világának érzékeltetése is működik, ám cselekményi szinten nagyon üres az összkép. A fináléban azonban robban az emberi kegyetlenség, az igazságtalanság, és kb. minden, ami rossz a modern társadalomban.
Ryan Coogler talán megbánta a film forgatása közben, hogy forgatókönyvet írt a szomorú esemény köré, hiszen saját, eseménytelen cselekményvezetése nagyban megnehezíti munkáját. Ettől függetlenül ügyesen ragadja meg a karakterek között cikázó érzelmi tölteteket, ahogy a valami közeleg hatást is élelmesen csempészi be a jelenetek hátterébe. Szép, hosszú snittjei, és kimért kamerakezelése segít a nézőnek a történettel való sodródásban, és így még az erős vontatottság is kevésbé zavaró. Coogler munkája tehát nem nagy horderejű, ám emberközeli és hiteles.
Michael B. Jordan előtt még nagy jövő állhat, ha ügyesen választ szerepeket, és többször nem rohan bele A fantasztikus négyes-féle tévutakba. Ezúttal is ügyesen érez rá karaktere drámaiságára, és rendkívül hitelesen mutatja be Oscar gondoktól sújtott, ám mégis irigylésre méltóan életrevaló személyiségét. A mellékszerepekben Melonie Diaz és Octavia Spencer is szépen helytállnak, utóbbi kevés jelenete ellenére parádézik nagyon nagyot.
A Fruitvale Stationnél történt tragédia valóban olyan portréja az emberiség csődjének, amit nem szabad elfelejteni, ám mégsem kellett volna köré egy egész filmet felhúzni, hiszen az összkép így eléggé unalmas, eseménytelen formát ölt. Ryan Coogler és Michael B. Jordan azonban remekül ragadják meg azokat az emberközeli érzelmi tölteteket, amelyek Rocky világában aduászok lehetnek. 7,5/10.