Én magam sem hiszem el, de eme poszt írásának megkezdése előtt úgy egy órával tudatosult bennem, hogy már egészen reális alapokon nyugvó hitem van a magyar filmiparban. Mert miket is kaptunk a mozgóképművészet világában mozgó honfitársainktól az elmúlt években? Itt volt a majdnem Oscar-jelölésig jutó A nagy füzet, a nagyszerű fekete komédia, az Isteni műszak, és az egészen kiváló, mély, és sokrétű tartalommal operáló Fehér isten is.
És idén még egy egészen faszályos vígjátékot is sikerült összehozni!
Dani (Simon Kornél) az építőiparban dolgozik, nem más, mint jövendőbeli apósa alatt. Menyasszonya (Réti Adrienn) kissé diktátoros természet, de azért nincs vele komoly baj. Csak pont annyi, hogy amikor a férfi a 15 éves érettségi találkozón viszontlátja az azóta híres modellé avanzsált volt osztálytársát, Hajnal Tímeát (Osvárt Andrea), csupán egészen kicsi ösztönzésre legyen szüksége ahhoz, hogy a ruhatárban gyorsba rámásszon a nőre. Azonban a közelben ólálkodik egy másik volt osztálytárs, a mocskos szájú suttyó, Bögöcs (Szabó Simon) is, aki videóra veszi az aktust, majd a felvétellel zsarolni kezdi Danit. Ám nem pénzt kér, hanem azt, hogy megdönthesse Hajnal Tímeát.
Ebben a filmben annyi az eredetiség, mint Arnold Schwarzeneggerben a nőiesség. De komolyan, Csurgó Csaba forgatókönyve annyira sablonos, annyira kiszámítható cselekményvezetést prezentál, hogy az már szinte elismerésreméltó. Tényleg klisés. De a lehető legjobb módon klisés. Mert ez a mű nem nyújt semmi újat, de ezzel ő maga is teljesen tisztában van, így inkább a már meglévő, leginkább az amerikai szexvígjátékokra hajazó sémákat tálalja magyarosítva, a lehető legszórakoztatóbb formában. Mert a Megdönteni Hajnal Tímeát legnagyobb erőssége az, hogy képes magával ragadni, és mind a száz percében elszórakoztatni. És persze, a konfliktus elvarrásának mibenléte kiszámítható, de ettől függetlenül jó nézni, mert nem erőltetett, és nem is nyálas, hanem jól felépített, hiteles tálalásban érkezik. Sőt, ha nagyon elvetemült akarok lenni, akkor azt is leírhatom, hogy ez a film még valamifajta üzenetet is közvetít. Azt mondja, hogy élj a mának, és merj tenni azért, hogy amikor holnap felkel a Nap, azt lássa, hogy jobb életed van, mint tegnap.
Mondhatnátok, hogy oké-oké, jól kezeli a sablonokat, meg nem nyálas, de ettől még egyáltalán nem akarjuk megnézni. Na, de várjatok, mielőtt még túlságosan hamar bezárnátok a posztot, mert még nem ejtettem szót arról, hogy miért is érdemes úgy istenigazából megnézni ezt az alkotást. A titok a humorvilágban rejlik, konkrétabban pedig Bögöcs karakterében, aki köré tulajdonképpen az egész mű épül. Mert ez a tahó barom, ez a mocskos szájú idióta annyira, de annyira észveszejtően jól működik a filmben, hogy az szinte már hihetetlen. Egy szimpatikus szarházi, aki megállás nélkül káromkodik, akit semmi nem izgat, csak a szex, meg a pornó, és tényleg a mának él. A figura óriási dumáit, a narrációt, a tapintatlan benyögéseket Szabó Simon annyira tökéletesen prezentálja, hogy már a hangsúlyától is vihogni kezdünk, amikor pedig eljut a tudatunkig, hogy mit is mondott, szabályosan fetrengünk a röhögéstől. Mocskos, alpári, gusztustalan, de elképesztően vicces.
Hál' Istennek nem csak Szabó Simon remekel a filmben, hanem a címszereplőt alakító Osvárt Andrea is, aki kiválóan, hitelesen, és szimpatikusan hozza Hajnal Tímeát. Simon Kornél azonban eléggé gyenge, igazából az egész film alatt nem csinál mást, csak a szemeit meresztgeti, és olyan arcot vág, mintha szorulása lenne. A Dani legjobb barátját, egyben egykori nőcsábászt alakító Lengyel Tamás azért igyekszik támogatni a kollégát, és ez összességében sikerül is neki.
Férfitársaimnak annyi jó tanáccsal szolgálnék, hogy a film megnézése előtt tisztázzák magukban a tényt, hogy olyan produkciót fognak látni, amiben az erősebbik nem egy szerencsétlen idióta, egy tapintatlan nőfaló, és egy tahó paraszt képviseletében jelenik meg. Elferdített kép, de kit izgat, ha működik!
A Megdönteni Hajnal Tímeát jó film. Mocskos szájú, suttyó, szexcentrikus, és hihetetlenül szórakoztató. Pont, mint Bögöcs. 7,5/10.