Movie Tank

Évértékelés 2012: TOP5 Legnagyobb Csalódás ( Negatív értelemben )

2013. január 21. - Sparrow

Sajnos negatív csalódásból is jutott idénre, ráadásul nem csak öt darab. Viszont ebben a listában összeszedtem azt az öt filmet, amik tényleg kicsapták nálam a biztosítékot, annyira alulmúlták az elvárásaimat. Hangsúlyozom, hogy egy produkció kivételével egyáltalán nem rossz filmekről van szó, csupán olyanokról, amik messze elmaradtak attól, amire számítottam tőlük. A rangsorolás alapját a csalódás mértéke adta, értelemszerűen az első helyezettben csalódtam a legnagyobbat.

5. Skyfall

skyfall_poster_by_francus321-d4vyj4u.jpgSose voltam nagy James Bond-rajongó. Nemrég ugyan megpróbálkoztam a széria időrendben való végignézésével, de már a Sean Connery-szakasznál elvéreztem. Az eddigi Craig-filmek sem nyerték el a tetszésemet, viszont a Skyfall előzetesei maradéktalanul meggyőztek arról, hogy végre eljött az idő a jég megtörésére, végre egy igazán jó 007-es mozit láthatok. És ha az egész film olyan lenne, mint a játékidő utolsó bő félórája, ez így is történt volna. Ám a finálét megelőző kétórás fárasztó, unalmas, idegesítő nyögvenyelés egyszerűen megviselt mentálisan. Az a tipikus érzés fogott el, hogy a drága másodpercek elpazarolva peregnek le élettartamomból, miközben semmi értelmeset nem csinálok, csupán egy dögunalmas filmet bámulok.

 

 

 

 

4. Sötét zsaruk 3.

Men In Black 3 Movie Poster MIB3.jpgItt nem az unalomról van szó, hanem a felejthetőségről. A legújabb MiB-filmre már gyakorlatilag a megtekintése után is alig emlékeztem, nemhogy most, hónapok elteltével. Nem a történettel volt a baj, az időutazós témát ugyanis kifejezetten szeretem, és aki ehhez a sémához nyúl, az azért tudja is mit csinál. Viszont a rendezés az egész produkciót kigáncsolja, és a padlóra küldi, amit a brutálisan pocsék fényképezés okád pofán a filmhez nem illő színvilággal, így pedig egy elképesztően anti-MiB-es hangulatot kapunk végül.

 

 

 

 

 

 

3. Holdfény királyság

moonrise-kingdom-international-poster.jpgNem is tudom, mit ajánljak fel annak, aki végre képes lesz elmagyarázni nekem, balga halandónak, hogy mi is olyan jó ebben a filmben. Nagyon sokat vártam tőle, hiszen minden irányból agyonajnározó dicséreteket kapott, volt olyan média, ami az év legjobb filmjeként írt róla. Nálam a Holdfény királyság mégsem működött, pedig azok, akik régebb óta olvassák a blogot, tudhatják, hogy szoktam szeretni a jól bemutatott elvont témákat. A Holdfény királyság viszont egyszerűen önmagáról sem képes eldönteni, hogy végső soron szatíra, komédia, vagy fajsúlyos dráma akar-e lenni. Ennek eredményeképpen pedig csak egy idegesítő látomás marad, amiben nagyítóval kell keresni a mondanivalót, ami, ahogy végül rájövünk, nem is létezik. Persze, jól tudom, hogy én vagyok a pöcs.

 

 

 

2. Elveszett

Gone_Poster.jpg2012 egyik legjobban várt filmje volt nálam ez a thriller, de amit végül kaptam, az az év egyik legszarabb, legunalmasabb, legérdektelenebb, legsablonosabb gennyhányadéka volt. Egy száz százalékig feledhető, idegtépően ostoba celluloidhulladék ez a film, ami szégyent hoz a thriller műfajára. A forgatókönyv egyszerűen vállalhatatlan, nem is tudom felfogni, hogy volt stúdió és producer, akik ebben a fostalicskában fantáziát láttak.

 

 

 

 

 

 

 

1. A Bourne-hagyaték

The-Bourne-Legacy-poster-2.jpgA lista kétségtelenül legszínvonalasabb filmjéről van szó, de ez nem menti meg a dorgálástól, ugyanis mindent adott, csak azt nem, amit vártam volna tőle. Talán én voltam az ostoba, amiért arra számítottam, hogy a Matt Damonnal készült trilógiához hasonlatos produkció lesz majd a negyedik Bourne-film is, ugyanis nem az lett. Kicsit sem. Ez a film is a forgatókönyvön hasal el elsősorban, ami egyszerűen átgondolatlan. Csodálkoznék, hogyha maga, a forgatókönyvíró eltudná értelmesen magyarázni, hogy miről is szól a történet. Zavaros, egymásba folyó jelenetek, önmagukba gabalyodó mondatok, összeomló párbeszédek, amiket a pazar színészi játékok sem tudnak megmenteni. Kicsi ingert sem érzek a film újranézésére.

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr385032815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.21. 17:55:59

a skyfall csalódás a csodapók, meg meglepetés?!

ajjaj. :D

jackass99 2013.01.21. 19:06:03

A sötét zsaruk 3 - tól én is jobbat vártam de azért a skyfallt erős túlzás unalmasnak mondani.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.21. 19:30:23

@jackass99: a MIB 3 sztem jobb lett, mint várható volt.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2013.01.21. 20:04:29

A MIB 3-tól én ssemmit nem vártam, ahhoz képest tök jól elszórakoztatott.

A Holdfény királyság meg egy Isten film. Legalábbis nálam. Megértem, ha valakinek nem jön be, de szerintem hihetetlenül bűbájos, a két kölök hipercuki és az egész történet lehetne akár egy menekülős akció-thriller, ha felnőttek játszanák a gyerekeket. A mondanivaló pedig nem feltétlenül szükséges, de ha kell akkor ott a feltétel nélküli, előítéletmentes és ártatlan gyerekszerelem szépsége.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.01.21. 22:56:08

A Skyfall szerintem az egyik, ha nem a legjobban sikerült Bond-film. Minden megvan benne, ami egy klasszikus Bond élményhez kell: apró humormorzsák, karakteres fő gonosz, látványos akciók, remek színészek, csinos Bond lányok. Ugyanakkor mégis sikerült elrugaszkodni a már megszokott formuláktól, ugyanis eddig James Bondról egy sebezhetetlen félistent feltételeztünk, azonban most elkanyarodott sokkal reálisabb irányba és bizony rádöbbenünk, hogy a 007-es is csak emberből van, képes hibázni. Craig pedig olyan érzékkel nyúlt a karakterhez, ahogy azt korábban még senki nem tette.

A Holdfény királyság nálam pedig egyelőre bent van a top 3 legjobb filmek között 2012-ben. Nekem személy szerint egyfajta nosztalgikus élményt adott át ez a film, visszaidézte a gyerekkori szerelmek hangulatát. Óvodás, kisiskolás szerelme pedig fogadni mernék, hogy szinte mindenkinek volt. Ez volt az a korszak, amikor úgy gondoltuk, hogy senki és semmi nem állhat közénk, még akkor sem, ha a fél város utánunk kajtat. Az pedig, hogy nem helyezkedik el egyértelműen egy műfajon belül, nem feltétlenül gond. Ettől függetlenül szerintem egy érzelmes dráma, némi vidámsággal megfűszerezve. Szerintem a mondanivaló is nagyon sokrétű, többek között az jött le nekem, hogy sokszor a felnőttek képesek arra, hogy nagyon szűk látókörűek legyenek, holott a gyerekek időnként képesek sokkal érettebben, higgadtabban gondolkozni. Szerintem neked az volt a bajod a Holdfénnyel, hogy nem a megszokott stílust képviselte. Nincsenek meg a megszokott kommersz filmes eszközök, helyettük inkább valami újszerű jött be. Olyan, mintha egy Jean-Pierre Jeunet filmet láttam volna.
süti beállítások módosítása