Movie Tank

TOP10 Trónok harca-karakterek

2014. április 22. - Sparrow

Az egész George R.R. Martinnal és azzal a reggellel kezdődött, amikor korunk Tolkienja (aki egyértelműen túlszárnyalja a nagy elődöt) megigazította szakállát, felcsapta fejére félreismerhetetlen sapiját, előkapta tollát, és megteremtette a Hét Királyság világának első részleteit. Az első regényt, a Trónok harcát, 1996-ban adták ki először, amit azóta négy folytatás követett, és még kettő készül, azaz összesen hét regényből fog állni a befejezett ciklus, melynek címe A tűz és jég dala. George R.R. Martin egy csapásra a fantasyirodalom nagy alakjává vált, 2011-ben pedig új szintre emelkedett a mítosz, hiszen az HBO bemutatta a regényszéria alapján készülő tévésorozatot, ami óriási siker lett, nem is véletlenül, hiszen elsőosztályú alkotógárda dolgozik minden egyes epizódon, a látványvilág moziszínvonalú, a fantasztikus karaktereket pedig elképesztően tehetséges színészek és színésznők keltik életre. A széria jelenleg a negyedik évadot tapossa, úgyhogy elérkezettnek láttam az időt arra, hogy összeszedjem a filmsorozat legjobb karaktereit, majd rangsoroljam őket egy tízes listában.

Gondolom, a listát megtekintők nagy része már túl van legalább az első évadon, aki viszont még nem, az figyeljen oda, mert a kilencedik és az ötödik helyezettnél spoilerezek az első szezonból.

gameof.jpg

10. Sansa Stark

sansa-stark-1024.jpg

Oké, lehet, hogy nem hiszitek el, de ezen még én is meglepődtem. Nekiálltam összeírni a listát, válogattam a szereplőket, és akárhogy is gondolkodtam, nem tudtam normális indokot találni arra, hogy miért kéne kihagynom Sansat a listából. Rájöttem, hogy nem akarom kihagyni. Ezt követően pedig elkezdtem gondolkozni azon, hogy vajon miért szeretném ilyen nagyon beletenni a listába, és rájöttem. A fiatal Stark-lány nem csinál sok mindent, az esetek többségében csak depizik, és olyan szomorúan néz, hogy attól az életkedve is elmegy az embernek, de mégis nagyon fontos figura. És, hogy miért? Hát azért, mert depizik, és szomorúan néz. Mert az egész westerosi káosz, a vérontás, a hatalomvágyók háborúja, és a békére való esély reményének folyamatos gyengülése mind ott tükröződik ennek a szerencsétlen lánynak a tekintetében. Ő az átlagember, aki csak békére és nyugalomra vágyik. Nem akar uralkodni, nem akar szenvedni, nem akar harcolni. Csak élni. És ettől lesz hihetetlenül emberközeli.

9. Eddard Stark

eddard.jpg

Ő Westeros Aragornja, és nem, nem azért kell meghalnia, mert a hobbidöglő Sean Bean kelti életre, hanem azért, mert a nyálas Középföldével ellentétben George R.R. Martin kőkemény világa nem tűri meg földjén az őszinte, becsületes, igaz lovagokat. Személyiségéhez képest így is szép kort megél, ám amikor szembeszáll a Lannisterekkel és a Királyvárban dúló aljassággal és gonoszsággal, megpecsételődik a sorsa. Eddard Stark nyilvános kivégzése új szintre emeli az eseményeket, és mérhetetlen mennyiségű feszültséget szabadít el. Tulajdonképpen az ő halálával tör ki úgy igazán a háború.

8. Melisandre

GameOfThrones_S2_EP204_06.jpg

A Vörös Asszony. A széria talán legtitokzatosabb figurája. Nem tudunk róla túl sok mindent, de azt biztosan, hogy a frászt hozza ránk. Igen, azért is, mert kegyetlen, érzéketlen, fanatikus, nem alkuszik, és még a fekete mágia is a szolgálatában áll. De elsősorban azért ébreszt rettegést a lelkünkben, mert nem ismerjük a céljait, sem az indokait. Persze, látszólag Stannist akarja a trónra ültetni, mert azt látta a tűzben, hogy a férfinak kell a vastrónra ülnie, de kizárt, hogy csak ennyi legyen a terve. Valami több húzódik a háttérben, valami rettenetes és felfoghatatlan. A karaktert csodálatos kettősség jellemzi, hiszen a rideg személyiség gyönyörű testben él, és a hideg jellemet tüzesen vörös köpeny és hajkorona övezi.

7. Arya Stark

arya-stark.jpg

Arya mindig is harcias természet volt, de arra semmiképpen sem volt felkészülve, hogy gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra kell majd kislányból felnőtté érnie, hogy aztán elinduljon a számára kijelölt, kegyetlen, félelmetes, vérrel és halállal övezett úton, amin járván az északi, mindig szürke, mindig szomorú régió legrohadtabb alakjaival hozza össze az a szadista sors, és hiába próbál visszajutni édesanyjához, úgy néz ki, hogy az életnek más terve van vele. Szimpatikus, talpraesett, életrevaló kiscsaj, aki jobban alkalmazkodik a mostoha körülményekhez, mint némely nála jóval idősebb és sokkal erősebb férfiember.

6. Jaime Lannister

jamie-lannister-1024.jpg

A Királyölő. Kezdetben ő az egyik legaljasabb, leginkább tenyérbemászó figura, ám aztán megjárja azt a bizonyos, életveszélyes túrát, ami alatt szép fokozatosan megnyílik a karakter, és láthatjuk eleddig belül rejtőzködő fájdalmait és kétségeit. Mostanra a sorozat egyik legszimpatikusabb figurájává vált, és nővérével folytatott, vérfertőző szexuális kapcsolata ellenére is jogosan remélhetjük, hogy nem esik vissza régi Lannister-habitusának fogságába.

5. Joffrey Baratheon

joffrey.png

Westeros legjobban megírt klasszikus értelemben vett gonosz karaktere. Aljas, érzéketlen, kegyetlen, gyűlölködő, és semmi sem okoz nagyobb élvezetet a számára, mintha fájdalmat okozhat lehetőleg minél ártatlanabb embereknek. Lépten-nyomon terrorizálja a gyengébbeket, mérhetetlen önteltsége pedig hatalmas veszélyt jelent mindenkire, aki a környezetében tartózkodik. Még gyerek, ráadásul a legszemetebb fajtából, nem érzi a koronával járó felelősséget, és hiába játssza az agyát, még a leggyávább nyusziba is több bátorság szorult, mint őbelé. Irritáló, unszimpatikus, gyűlölni való faszkalap. Ám ahhoz, hogy ilyen fantasztikus mértékben irritálja a nézőt, ahhoz, hogy ennyire ellenszenves legyen a számunkra, ahhoz, hogy tiszta szívünkből gyűlöljük, pazarul megírt, átgondolt, és gátlástalan karakterháttér kell, ami példaértékűen meg is valósul Joffrey Baratheon esetében. 

4. Cersei Lannister

cersei.jpg

Gyönyörű, kegyetlen, és halálos. Mégse nevezném úgy Isten igazából gonosznak. Cersei ugyanis utálja az életét, ki nem állhatja, hogy apja úgy játszott és játszik vele, ahogy neki tetszik, hogy csak eszköz a hatalmasok játékában. Lehetséges, hogy van igazság abban a gondolatban, hogy ha farka lenne, már ő uralkodna a Hét Királyságban, de mivel nőnek született, kénytelen beérni leplezett aljassággal, és állandó ármánykodással. A körülmények rabja, egy félelmet nem ismerő anyaoroszlán, aki minden érzéketlennek ható cselekedete ellenére furcsa módon mégis szimpatikus.

3. Tywin Lannister

Tywin_Lannister.jpg

A nagy árnyék a háttérben. A szálak mozgatója. Nem ő viseli a koronát, de mégis ő az, aki a leginkább uralkodik, irányít, szervezkedik, és ármánykodik. De nagyban csinálja, és büszkén. Az ő szemében mindenki csupán bábu Westeros sakktábláján a játszmában, amit Tywin mindenki más ellen vív azért, hogy a Lannister hatalmat legyőzhetetlenné és halhatatlanná tegye. Ő a hatalmi játszmák nagymestere, az érinthetetlennek tetsző óriás, akinek lélekbelátó tekintetét csak a legbátrabbak tudják állni. Ha van is gyenge pontja, arról egyelőre még nem hullott le a lepel.

2. Daenerys Targaryen

daenerys-targaryen-.jpg

Földöntúli szépség, akit igazságosság, jólelkűség, és józan gondolkodás hajt. Persze, mondhatnánk, hogy Westeroson nincs helye az ilyen figuráknak (lásd: Ned Stark), ám Dany titka talán pont abban rejlik, hogy szemrebbenés nélkül veszi semmibe ezt a szabályt. Mert tudja, hogy kivel kell jóságosnak lennie, és azzal is tisztában van, hogy kihez kell megingathatatlan kegyetlenséggel viszonyulnia. Ha alaposan végiggondoljuk a dolgokat, könnyen arra a következtetésre juthatunk, hogy Daenerys követelése a legjogosabb a Vastrónra pályázó uralkodójelöltek közül. Ő a Sárkányok Anyja, a Dothraki harcosok Khaleesije, a Láncok Leverője, és a fenébe is, a legjobb nő a Hét Királyságban.

1. Tyrion Lannister

tyrion-lannister.jpg

De vita nélkül! Próbálkozhattok, de nem lesztek képesek meggyőzni arról, hogy nem az Ördögfióka a legzseniálisabb karaktere a Trónok harcának. Alapjában véve jó ember, de egyben ravasz is, és bizony, nincs olyan apró részlet, ami elkerülné a figyelmét. Tisztában van apja, Lord Tywin céljaival, és tökéletesen átlátja nővére, Cersei lelki világát is. Okos, művelt, és bátor figura, aki sajnos sokszor esik a körülmények csapdájába, és rendszeresen rácseszik az átokra, ami a Lannister névnek köszönhetően sújtja szerencsétlen fejét, ám mindig megtalálja a megoldást, és nemcsak azért, mert rendkívül leleményes, hanem azért is, mert habár látszólag olyan világban él, ahol mindenki utálja, és a halálát kívánja, mindig akadnak szövetségesei, akik kiállnak mellette, és segítenek neki. Van aki őszintén, akad azonban aki csupán kényszerből, vagy érdekből fogja a pártját. Ám Tyrion nem nézi az ajándék ló fogát, hanem bátran használja ki az adódó lehetőségeket, mert tudja, hogy életben kell maradnia. Tudja, hogy Westerosnak szüksége van egy olyan Lannsiterre, aki képes lesz összetakarítani a romokat és a hullákat, amikor aljas, hataloméhes rokonai végeztek a világ felperzselésével.

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr706067759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.22. 21:03:50

King Slayer, meg a (P)Imp a két kedvenc, a többi leves, csak miattuk nézem. :)

Benke Smith (törölt) 2014.04.23. 12:28:16

Valóban, a törpe és a királyölő a két legerősebb karakter. Nekem még szimpatikus Dorn hercege is, jól játszik a színész (és a Mentalistában is feltűnt). :-)

nilsh 2014.04.23. 12:39:38

Korrekt lista, köszi

Aha, persze 2014.04.23. 12:39:39

Részemről, Brendon karaktere érdekes nagyon, bár a sorozat még messze tart attól a résztől.
Úgyanígy nagy kedvencem Kisujj, de szintén a sorozat még sehol se tart.

És hát természetesen Tywin és Jamie Lannister :)

Drout 2014.04.23. 13:02:15

(aki egyértelműen túlszárnyalja a nagy elődöt)???
Akkor te nem olvastad a Tolkien regényeket, azért ez messze van még a Szilmariloktól.
És Bronnt lehagyni a listáról? De még Havas Jon is üti Sansát. Vagy a Pók vagy bárki más...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.04.23. 13:03:44

Egyértelmű hogy Tywin Lannister a legkirályabb, nagyon durva már a nézése is.
A Gyűrűk Ura meg fasza, max te nem értetted, el kéne olvasnod. Semmilyen nyál nincs benne, teljesen dark a környezet is.

Drout 2014.04.23. 13:04:25

"hihetetlenül emberközeli" aki elárulja az apját és romba dönti az egész családját? komolytalan

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.04.23. 13:06:41

Izé. Csak egy elvi megjegyzés.
Ha Cersei esetében trónkizáró oknak vesszük a pöcshiányt, akkor a sárkánymaca esetében is annak kéne tekinteni.

Vagy fordítva.

Ha Daenerys trónesélyes(mi több, szerinted neki járna!) nőként, akkor Cersei esetében sem lehet az az indok a trón elkerülésére, hogy nincs farka.

Gyingizik 2014.04.23. 13:11:34

"...korunk Tolkienja (aki egyértelműen túlszárnyalja a nagy elődöt)" Úristen milyen büfé-művszerv szakos, félművelt, olvasatlan, romkocsmás szabad bőcsész ír le ilyeneket? Ez a "mű" egy gyengített Rózsák harca sztori, gyengített AD&D elemekkel. Egy fantasy-szappanopera, ahol 30 rész óta minden részben ugyanaz történik. (Pl. Danaerys kóborol, Havas botorkál a hóban, Tyriopn iszik meg kurvázik stb.) De hát ugye mit várunk attól aki szerint "a látványvilág moziszínvonalú"? Pl. a 2. évadban 70-en rohamoznak egy marha nagy várat amit 20-an védenek. Az epizódok nagy része arról szól, hogy ketten dumálnak egy vártoronyban, míg másik 3 a jégmezőn mászik. Röhej. Mondjuk megnézni éppen meg lehet, de hogy nagy szám lenne, az ellen tiltakozom. Itt is, máshol is.

ErrOr 2014.04.23. 13:16:29

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Daenerys egyenesági leszármazott, míg szergej csak tenyészkanca a történetben :)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.04.23. 13:29:13

@ErrOr: És?

@Gyingizik: Hát akkor pláne ciki, hogy a nagy előd bőven túl vagyon szárnyalva általa... :)
(Büfé szak yeah!)

Aha, persze 2014.04.23. 13:30:41

@Gyingizik: Nem én írtam a cikket. De szerintem ez egy örök vita marad. Nekem ez sokkal jobban tetszik mint a Gyűrűk ura. Az egy mese klasszikus jó és rossz párharccal, sokszor gyerekesen együgyű. Ahol már az elején tudom, mi fog történni 3000 oldal múlva, a végén. A jó mindig megmenekül. Sőt egyértelműen van jó, pedig az életben a jó és a rossz relatív.

A Trónok harcában pedig emberi sorsokról van szó, egy kegyetlen korban, amit át is lehet érezni. Itt mindenki szív, így vagy úgy, továbbá van a karaktereknek evolúciója változása, amit a történések alakítanak. Nincs teljesen jó és rossz karakter (ahogy ember sincs), mindenkinek saját célja van. Kiszámíthatatlan, bárki meghalhat (ami reális), még a főszereplőnek hitt karakterek is.

Lehet, hogy szerinted jobb Tolkien, de fogadd el, hogy legalább annyi embernek (ha nem többnek) a TH jobban tetszik. Persze megmagyarázhatod a szokásos "ők mind hülyék, primitívek, én okos vagyok, nekem azért tetszik ez" véleménnyel, de egyszerűen ahány ember annyi ízlés, de ami tény már legalább annyira népszerű, mint Tolkien.

valackyatömegből 2014.04.23. 13:55:59

Dany mióta a legjobb csaj a Hét Királyságban? Egyáltalán mióta van a Hét Királyságban (Westeroson) mert ő nagyon Essoson tartózkodik, a Rabszolga-öbölben... Westeroson is, Essoson is vannak nála sokkal szebb, izgalmasabb női karakterek.

ErrOr 2014.04.23. 14:04:24

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Ha lenne hadserege, akkor detronizálhatná a királyt, aki jelenleg a fia, sok értelme nincs, a másik az örökösödés, de abból meg kiesett, mert az örökösödés őt éppen elkerülte. Daenerysnek mindkettő megadatott.

Ni4N 2014.04.23. 14:05:22

Top10 trónok harca karakterek.... Lol, a cím miatt olvastam el, hogy ki lesz oly ostoba, hogy annyi jó kis szerethető/irigyelhető/utálható ember közül majd választ és megmondja a frankót. :D

Aztán jössz azzal, hogy túlszárnyalja Tolkient :) Értem én, hogy tájékozottnak akarsz tűnni azzal, hogy benyomsz még egy fantasy szerzőt, párhuzamot is vonsz és eredményt is hirdetsz... áááá :)Mellesleg nem csak ez a két csóka írt ilyet.
Félre ne értsd, én fantasy rajongó vagyok, sose tudnék választani a kettő között, mert annyira külöböznek, mint ahogy a Star Wars is másképp jó, mint a Star Trek.

Fogadok nem olvastad a könyvet, mert akkor tudnád pl. hogy Sansa baromira akart menni Királyvárba és álmodozott arról, hogy királynő legyen, vágyott rá, készült rá, stb. Ő inkább bezárt a történet folyamán, kívülről nézve sztoikus nyugalommal túlél, meghunyászkodik, azon kívül faszán nem csinál semmit.
A Joffrey-s rész meg.... tisztára, mint az a fogalmazás, amit 8 évesen írhattam egy szinonima szótár segítségével arról, hogy milyen faszás volt az egy hét balcsi... :3

De mindegy is, én inkább 'A legpopulárisabb trónok harca karakterek' címet javasolnám. Alcímnek meg talán azt, hogy: Ha kell pár klikk és valami trendit akarsz írni a Game of Thrones-ról, de annyira nem vagy képben.

Hiába, the night is dark and full of terror :3

Barakis 2014.04.23. 14:05:39

@Aha, persze: Lófaszt lesz örök vita, max addig tart, amíg a sorozat hype-ja. Utána jön a következő, amit megintcsak a LotR-hoz fognak hasonlítani és nem ehhez. Vajon miért?

Cikkhez: az a baj az ilyen hangzatos címekkel ("amikor korunk Tolkienja (aki egyértelműen túlszárnyalja a nagy elődöt)", "George R.R. Martin egy csapásra a fantasyirodalom nagy alakjává vált"), hogy fingja sincs ki az a Margaret Weis és Tracy Hickman vagy R. A. Salvatore, pedig hozzájuk képest ez a világ egy jól sikerült iparosmunka, semmi több. Mármint fantasy tekintetében.

Abendsen 2014.04.23. 14:10:51

@Aha, persze: Én olvastam mindkettőt és tetszik is. Azonban míg A Gyűrűk Ura szépirodalom (főleg az angolszászoknak) addig a Trónok harca ponyva. Akármennyire fasza is.

Gyingizik 2014.04.23. 14:13:24

@Aha, persze: Nem vagyunk egyformák. Sztem pl. a Got-ban nincs a karaktereknek túl nagy evolúciója. Max ingadozása, hogy az indokolatlanul hosszú cselekmény ne legyen annyira unalmas. (Normális embernek pl. Jaime hiába pedálozik a nagydarab csaj megmentésével, ha egyszer az első évadban kilökött egy gyereket az ablakon.) Ugyanezt a célt (mármint unalom űzést, seggek fotelba szegezését) szolgálja, hogy egy-egy főszereplő váratlanul kimúlik minden különösebb dramaturgiai indok nélkül. Lép helyére más, és lehet szörnyülködni pár napig a nézőknek a neten stb. De ez nem művészi, hanem max. egy sunyi, de ügyes eszköz a feszültséggörbe fenntartására.

zizi77 2014.04.23. 14:14:06

@Ni4N: mindkettőt olvasva, mindkettőnek nagy rajongója vagyok. Persze másért szeretem a Tolkien világot, mint a Martin féle történetet, de a maga nemében mindkettő fantasztikus. Kár hasonlítgatni szerintem.
Sorrenddel amúgy nagyjából egyetértek, de Cersei szerintem igenis 1 gonosz p@csa. Ja és mellesleg kicsinyes, és csak hiszi, hogy okos. Valójában a sz@rkeverésen kívül sokmindenhez nem ért. Nem véletlen, hogy az apja őt is csak rángatja.

Ni4N 2014.04.23. 14:16:11

@Barakis: Totál igaz, anno a Harry Pottert is a LotR-al hasonlították össze...

Mortanius 2014.04.23. 14:17:06

Fogjátok még sajnálni Cersei-t!

Ni4N 2014.04.23. 14:20:41

@Mortanius: Én akkor se sajnáltam :) Szerintem Cersei egy vállalhatatlan karakter... imponáló az anyai szeretete, de az egész nő, deviáns, őrült és kifejezetten élveztem a sorsának olyan irányú alakulását. :3

Exploiter 2014.04.23. 14:23:33

@Barakis:

Salvatore?
Szerintem más pályán játszik, (nem is túl jól) meg egyébként Tolkien is. A high fantasy más műfaj.

Barakis 2014.04.23. 14:29:34

@Exploiter: Kb annyira egy műfaj, mint ez az álfantasy a LotR-al.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.04.23. 14:34:25

@ErrOr: Ismét: És?
Mindennek mi köze a van pöcse nincs pöcse tételhez?

Megjegyzem a legelején a gyíklesőcsaj lényegesen kevesebbel rendelkezett, mint Cersei. Konkrétan volt a pinája, meg a barom tesója. Oszt jónapot.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.04.23. 14:40:10

@Barakis: Weis és Hickman az a páros aki úgy írt reklámanyagokat egy szerepjátékhoz, hogy olvasás közben még a kockazörgés is kihallatszott. (És most random szörnyek támadnak a csapatra)
Salvatore pedig az az arc, aki ugyaninnen indulva menet közben nagyjából megtanult írni.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.04.23. 14:43:40

@Abendsen: Kornya speciel úgy vélekedett hogy ami a Gyűrűk Urában irodalom, azt a magyar fordítás tette bele.
Lévén író és fordító(mármint Kornya) hajlamos vagyok adni a véleményére...

Torzon Borz 2014.04.23. 14:44:24

Túlszárnyalni Tolkient. Persze. Majd ha Martin befejezi a regényciklust akkor elolvasom. Addig ez csak egy kardozós-k*rós Barátok közt. Mondjuk annak jó.

Barakis 2014.04.23. 14:47:39

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Az általuk megalkotott világokról volt szó, illetve karakterfejlődésekről. Azért lássuk be, az elmúlt 40 év fantasy irodalmára nem kevés hatást gyakorolt a D&D.

Ni4N 2014.04.23. 14:49:49

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Ez azért elég sarkas vélemény, Salvatore regényei nekem kifejezetten tetszettek és nem hinném, hogy ilyen minősítést érdemelne... más világ, más stílus... de annyiszor rácsodálkoztam már, hogy valakinek egyszerűen nem adja a fantasy... :D

weis meg hickman, egyetértek.... helyettük legyen mondjuk Robert Holdstock.

paráznabillegető 2014.04.23. 14:56:03

baszki, második helyen a táncmester áll pedig. pár jelenet, de mennyi stílus!
harmadikon meg a kutya. nagyon mély.
aztán jöhet bronn, arya... de igazából sorrend?
pfff, túl szubjektív.

fátum 2014.04.23. 14:56:30

Én is R. A. Salvatore sötét elf sorozatát említeném, vagy pl. Steven Erikson A Malazai Bukottak könyvének regéje (10 kötet). Szerintem, a Trónok harca népszerűségét nagyban segíti angol nyelvterületen az erős angolszász kultúrához való kötödése. Sir-ser, mértékegységek, a középkori feudális, lovagi világgal, valós hatalmi harcokkal való párhuzamok (Rózsák háborúja; Lancaster(Lannister)-York(Stark) családok). Tulajdonképpen csak a sárkányok, meg az a kevés mágia teszi fantasyvá, anélkül egyszerű lovagregény lenne. Az említett két könyvsorozatot szívesebben nézném egy hasonló minőségű produkcióban, de ez se rossz.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.04.23. 15:00:14

@Barakis: A dragonlance világ elég elnagyolt és kezdetleges.
A Forgotten Realms (ami mondjuk nem kizárólag Salvatore) pedig amolyan mindent bele zagyvalék. Hazai örököse Ynev.

@Ni4N: Nézd. Amikor megjelentek persze faltam őket. De már akkor is idegesített néha az irodalmiatlanságuk (W&H). Aztán mikor elkezdtem szerepjátékozni egyből kiderült miért olyan fájóan együgyűek a történések időnként. És hogy miért kell együtt promózni a kasztokat és jellemvariációkat. És ott kb fel is adtam a további olvasásukat. Amit ők műveltek az nem irodalom, hanem játékos segédlet.

Salvatore. Esetében kifejezetten szerencse, hogy nem a könyvek megjelenési sorrendje szerint adták ki a műveit nálunk. Ha a Kristályszilánkkal indítunk lehet, hogy soha nem olvasom el az Otthon-t ami tényleg nagyon jó, még akkor is, ha a szerepjátékos sablonok itt is rohadtul erősek.

Ni4N 2014.04.23. 15:16:45

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Szerepjáték ízűek. Ez így van, nem csodálkozom rajta, hiszen a fantasy mint műfaj, elég szorosan összenőtt a szerepjátékokkal.
Az AD&D, Mágus, Kódex, Shadowrun, D&D etc... a témában megjelent összes könyvre igaz... Yvorl redves farkára, még Skandar Graunnál is :3

Utóbbiból igazán csinálhatnának sorozatot.... imádnám :D

Uva 2014.04.23. 15:19:39

Jon Snow hol-e van?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.04.23. 15:32:07

@Ni4N: Egyetértünk. Bár a idő előrehaladtával Skandi kicsit elbulvárosodott... :)

Hát igen, jópár magyar regény is megérne egy jó megfilmesítést.
Vagy legalább egy tévésorozatot.
Nem lenne muszáj TH-zni, meg Spartacus-ozni, ha lenne Káosz Szava, meg Geor dar Khordak... :)

inkvisitor 2014.04.23. 15:35:22

@Ni4N: Na ott fröcsögne aztán a vére meg a velő.
Bár szerintem Skandi hentergései nem is 18, hanem minimum 28 éves korhatárt érdemelnek.

Alkibiadesz 2014.04.23. 15:41:48

Sansa se nem átlagember, se nem ártatlan. Nem számításból ugyan, de mégiscsak elárulta az apját, tehát a vétkes butaság megtestesítője.
Mulasztását persze helyrehozhatja még, hiszen az író jól láthatóan ezért tartja életben, de hogy képes lesz valóban helyes döntést hozni vagy sem, az igencsak kérdéses. Tekintve a karakterét jellemző teljes passzivitást és fejlődésképtelenséget, illetve az író perverzióba hajló történetvezetését, az esetében is valószínűnek tűnik feloldozást nélkülöző vég.

2014.04.23. 15:43:37

@Aha, persze: +1 Petyr Baelish a legnagyobb kavarógép, ő az első számú kedvenc:)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.04.23. 15:55:30

@Ni4N: Annyi megjegyzés még, hogy a kezdeti szerepjátékos könyvekből, és a korábbi fantasy hagyományokból(Conan, Gyűrűk ura, stb) azért kialakult az a fajta fantasy irodalom amin nem hallik a kockadobálás.
Cook, Erikson, Pratchett, Gaiman, stb.

Jó Pratchettnél időnként hallatszik, amikor az istenek épp játszanak... :)

Ni4N 2014.04.23. 16:12:40

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Igen, de abból olyan kevés van... sokkal egyszerűbb egy már felépített világba belerakni a karaktereket, pl egy SW univerzumba vagy a D&d világba... az már kész.

ui.: jáj, az utolsó Conan film miatt még mindig várom, hogy valaki felhívjon Hollywoodból és bocsánatot kérjen... komolyan.... :D Ez mondjuk az age of conan játék hibája... szal van abban valami, amit mondasz.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.04.23. 16:20:11

Jó. Conan-ból csak írott, és csak Howard-tól. A többi csupán fáj...

Bodruska 2014.04.23. 16:58:16

Cercei?
Az ostobaság mintaképe. Elhitette magával azt, hogy ő okos meg minden, de mondjatok egyetlen példát amikor úgy alakult valami, ahogy ő tervezte. Talán Robert meggyilkoltatása. A gyűlölet a lételeme, mindig szüksége van valakire maga körül akit utálhat, és ellenségként tekinthet rá. A gyerekein kívül senkit sem szeret, Jamie-t is csak használta mint fizikailag, mind lelkileg. Uralkodni akar, de amint hatalmat kap a kezébe a szűklátókörűsége miatt csak a rövidtávon hasznos megoldásokat választja és ezzel hatalmas károkat okoz. A türelem, a megfontoltság, a kompromisszumkészség teljesen hiányzik belőle. Jamie a jellemét egyszer a futótűzhöz hasonlította a könyvben, és teljesen igaza volt. Akit hiányolok a listából az Varys és Olena Tyrell. Sansa egy nyafogó picsa, akinek 4 évad alatt egyszer fordul meg a fejében egy értelmes gondolat.

notC 2014.04.24. 10:39:13

Havas Uraság?
Na nemá! Képes volt otthagyni a vörös Ygritt-et csak mert a hülye esküje miatt... Broáf!
Komolyabbra véve: abban a figurában (legalábbis amit eddig tudok róla a könyv és film alapján) sokkal több volt, mint amennyit kihoztak belőle. Dehát ez a sorozat már csak ilyen. Az ember elképzeli a következő rész vagy fejezet történéseit, aztán les nagyokat :)

A "melyik a szebb szín" típusú vitának nem sok értelmét látom. Tolkinen önmagában is megállja a helyét, összehasonlítás nélkül.

fátum 2014.04.25. 10:09:22

@Ni4N: Skandira plusz 1 voks. :-)

Halálosztó Babgulyás 2014.04.27. 04:54:16

@Gyingizik: " Pl. a 2. évadban 70-en rohamoznak egy marha nagy várat amit 20-an védenek."

Ja, persze, az is életszerű, hogy egy vár ELEJÉN van valami vízkivezető nyílás, ahova a figura befuthat és felrobbantja magát, amitől a fél vár összedől. Anno hetekig ástak az ostromlók, hogy ilyet tehessenek. Jah, amúgy leszarom mind a lotrot, mind a trónost (én SW-s vagyok:)), de a másik dolgát úgy ér fikázni, ha a saját dolgaid hibáival is tisztában vagy. :)

www.youtube.com/watch?v=aeR0nubNXFs

agika88 2014.04.27. 15:20:33

@Dr.out: Ezen én is kiakadtam.
Amúgy sem lehet a két író művét összehasonlítani.. csak az idióták hajlítgatják lépten-nyomon össze.

Rigo' 2014.04.27. 22:57:39

Szerintem Tolkien óta (60 év) ennyit változott (fejlődött) a fantasy irodalom. Pörgősebb is lett, kevesebb leíró résszel, véresebb lett és nem utolsó sorban sokkal több erotika elfér benne. (A GyU-ban konkrétan nem volt.)
Ettől még Tolkien műve alapmű, ha úgy tetszik ő rakta le az alapokat, mindenki más már csak használja ezeket ízlése és tehetsége szerint.
Amúgy a szerző csak olyan karaktereket emelt be, amelyekről szólnak fejezetek. Bronnról nem szól pedig tényleg könnyen szerethető srác, de nem túl bonyolul. Jamie jellemfejlődése viszont nagyban emeli a mű értékét. Nem nagyon tudok, hasonló regényről, ahol a legönzőbb bunkó ekkorát változott volna, jó okkal. Cerseiben a szépség zavarja meg a szerzőt. Valójában egy igazi rohadék, akivel csak a hullajelöltek kefélnek, meg Jamie. :-)

Rigo' 2014.04.27. 22:59:44

Igen a két fő intrikus kimaradt, s Varys az ismertebb, de Tyrell öreglány nagyobb játékos.

bbrrr 2014.04.28. 09:07:09

TH esetében (így az 5. könyv közepe táján járva) azt hiányolom, hogy baromira kidolgozatlan a világ, és ahogy 1-2 előttem szóló is írta: a szökőévenként megjelenő 1-1 mágia + a sárkányok nélkül simán lehetne lovagregény. Gyakorlatilag a középkori világ az egyetlen fantasy elem, ami érdemben megjelenik.

Fantasy esetében "kötelező kellék" lenne valamiféle világkép, amit az átlagember tud. Mi meg nem tudjuk, amíg az író el nem mondja. (Például Terry Pratchettnél a korongvilág 1 oldalas összefoglalása, vagy a Gyűrűk Ura esetén a "Hobbitokról" című fejezet) Általában persze nem saját világon dolgoznak az írók, így ez nem hiányzik, feltételezhető, hogy az olvasó nagyjából azért ismeri az adott világot. Ilyen nagyszabású történet esetén azért nem lett volna rossz valami általános kép. (bár, ha jobban belegondolok, talán az első könyv éppen ez a "bemutatás")

Amit még nagyon problémásnak érzek: fogalmunk sincs róla, hogy hogyan telik az idő. Simán el tudom képzelni, hogy valaki megjelent valahol, ahova fizikailag nem érhetett oda, csak ez nem tűnt fel senkinek. (VAGY az adott helyszínen 3 hónapig csak malmoztak, ami azért elég erős feltételezés egy háborús-intrikás világban: Például Cat utazása Renly-hez, és vissza, háborús környezetben). Valamint fura, hogy erősen szétesik a történet. 8 különböző szálon mennek az események, és van, hogy ezeknek még áttételes hatása sincs egymásra egy egész könyvön keresztül. Az ember azt várja, hogy a végén azért majd találkoznak, de már ebben sem merek bízni.

Nagyon érdekes a történetmesélés módja, hogy csak azt tudjuk, amit a nézőpontkarakterek. Ez teszi izgalmassá a könyvet, és tulajdonképpen a kusza történet ellenére is követhetővé. Ez az, ami sajnos totálisan elveszett a filmből, ami mesél össze-vissza, és ennek valószínűleg az az oka, hogy több lehessen benne az erotika és a vér. Ha nem egyben nézed, akkor követhetetlen.

Összefoglalva: a könyv nem rossz, de kevés ahhoz, hogy Középfölde világát túlszárnyalja (és az író már öreg ahhoz, hogy nagyobbat alkosson világszinten), a filmből sajnos a könyv legjobb tulajdonságai vesztek el.

Gyingizik 2014.05.12. 10:41:20

@Halálosztó Babgulyás: @Barakis: De itt nem erről volt szó, hanem hogy látványos vagy sem. Vmit eladnak úgy (GOT) hogy eszméletlen látványos, uaz a CGI van benne mint a mozifilmekben. Miközben nem az van benne, hanem tv-sorozatnak megfelelő, vagy csak minimálisan tv sorozat feletti szint.

Halálosztó Babgulyás 2014.05.13. 12:21:12

@Gyingizik: Lehet, de az a helyzet, hogy az ilyen hibák idegesítőek. Nem az a legrosszabb, mikor valami szar(pl. Megapiranha:)), hanem amikor valami jót rosszul csinálnak meg.

Gyingizik 2014.05.13. 12:43:28

@Halálosztó Babgulyás: Nos igen, úgy emlékszem az említett robbantós jelenet nem is volt benne a regényben. Igaz már vagy 20 éve olvastam a GYU-t, tehát lehet h. tévedek.
süti beállítások módosítása