Movie Tank

Az igazság ára

2011. október 14. - Sparrow

Sziasztok!

Nem igazán tudtam, mire is számítsak, mit is várjak Az igazság árától. Arra mindenesetre semmiképpen sem gondoltam, hogy az idei év egyik legjobb filmjét fogom majd látni, miután rákattintottam a play gombra.

Mick Haller ( Matthew McConaughey ) menő védőügyvéd, akinek irodája egy szép, fekete, Lincoln gépkocsi. Miközben fel - le autózgat, szimpatikus, fekete sofőrjével, időnként pedig magas díjak mellett kihoz egy - egy gazfickót a börtönből, él, mint hal a vízben. Egészen addig, amíg el nem vállalja Louis Roulet ( Ryan Phillippe ) védelmét, akit egy prostituált megverésével vádolnak. lincoln-lawyer-poster-0.jpgHamar kiderül, hogy Roulet nem ártatlan, sőt, régebben még brutálisabb bűntetteket is elkövetett. Micknek pár nap leforgása alatt a nyakába szakad az egész világ. A családját megfenyegetik, ráadásul a pisztolyát is ellopják, mellyel megölik magánnyomozóját és jó barátját ( William H. Macy ). Hősünknek mindent át kell értékelnie, és rá kell jönnie, hogy egy mocskos rendszert szolgál, és míg ő boldogan szórja a pénzt, az utcákat ellepi a mocsok.    

Az igazság ára tökéletes film, melyben minden igénybe vett elem hibátlanul működik. Az igazságszolgáltatás mocskát, a jog szó elkorcsosulását bemutató film eléri, hogy akárcsak Mick, mi is pengeélen táncolva próbáljuk kitalálni, mi is lenne a jó döntés ebben a helyzetben. A történet felépítése csillagos ötös osztályzatot érdemel. Régen találkoztam már egy olyan, közel két órás filmmel, ami végig a képernyőre tapasztja a nézőt, annyira, hogy még pislogni se merjünk. Az izgalmat végig sikerül fenntartani, a cselekményvezetés pedig annyira ügyes, hogy elképzelni sem tudjuk, mi lehet majd a végkifejlet. A hangulat is verhetetlen, és a cél elérése is sikerül: Bemutatni a büntetőjog világát, minden mocskával, korrupciójával, igazságtalanságával és aljasságával együtt. Egy teljesen egyedi világot tárnak a nézők elé az alkotók, amit az egyszerű ember nem ismer és többnyire nem is akar megismerni.

Nagy volt a meglepődés, hogy Matthew McConaughey egy ilyen filmben kapott főszerepet, mikor ő a romantikus vígjátékokban jártasabb, de azért én megemlíteném a 2020: A tűz birodalmát, amiben a színész szintén egy komoly karaktert alakított, fantasztikus játékot produkálva. De amit McConaughey Az igazság árában csinál, az tényleg a színészet magasiskolája. Egyszerűen fantasztikus játékot láthatunk tőle, minden mozzanatában és mondatában látszik, hogy mennyire élvezte ezt a karaktert alakítani. Maximális beleélést láthatunk, olyat, ami nagyon ritka. Feltűnik még Marisa Tomei, akinek a karaktere eléggé muszáj - jelleggel van csak a filmben, és a színésznő játéka sem egy A pankrátor - szint. Egy mellékszerepben időnként láthatjuk Bob Guntont, aki a maga pár percében maximálisan helyt áll. William H. Macy játéka is nagyon jó, és a karakter is nagyon érdekes, bár sok idő nincs kibontakoztatni, mert kb. félúton fejbe lövik.

A filmet jó hangulatú, színvonalas főcím nyitja, és az egész produkciót érdekes, " fókuszálgatós " operatőri munka kíséri végig, mely emberközelibbé teszi a látottakat.

Az igazság árát mindenképpen ajánlom megnézésre, mint az idei év egyik legjobb darabját. Különösen jogi egyetemre készülőknek, mert ezután duplán meggondolják majd, mik is akarnak lenni. 

Köszönöm, hogy elolvastátok!

Sziasztok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr623303668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ab123 2011.10.15. 11:52:12

Épp tegnap néztem meg, engem nem nyűgözött le a film. Lehet hogy én vagyok buta vagy lehet nem vagyok járatos a jogban, de én nem igazán értettem a filmet. A végén halálbüntetést kértek a fickóra , de nem értem hogy derült ki hogy ő volt a gyilkos.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2011.10.15. 12:06:14

Felkeltetted az érdeklődésemet, szerintem megnézem :) aztán majd látjuk, bár ja ezek a jogi filmek nekem se feltétlen jönnek be, de mindenesetre érdekesnek hangzik.

Jó írás :)

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.10.15. 14:32:27

@jokerap: Megtalálták a parkolócéduláját, miszerint a gyilkosság idején a nő háza előtt parkolt tilosban.

@Csabi87: Köszi! :D

ab123 2011.10.16. 15:45:35

Ez a parkolócédulás megoldás már nagyon sablonos , Már Calambo filmben is volt ilyen, xd és akkor te erre írod azt a kritikádban hogy ez egy remek film ???

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.10.16. 16:07:01

@jokerap: Igen, mert ez egy remek film. Nem elsősorban a parkolócédulás megoldásra gondoltam, hanem a jogi világ bemutatására, mikor dicsértem. De amúgy ahhoz képest, hogy sablonos, neked mégsem esett le, úgyhogy mielőtt trollkodsz az internet névtelenségébe bújva, gondolkozz egy kicsit.

ab123 2011.10.17. 07:53:50

Sparrow most jól megmondtad a frankót :)))))
süti beállítások módosítása