Movie Tank

Ponyvaregény

2011. július 18. - Sparrow

Sziasztok!

Ma Quentin Tarantino legismertebb, és legelismertebb filmjéről, a Ponyvaregényről lesz szó, mely 1994 - ben jelent meg.

A film közel két és fél óra, ezalatt három történetet tekinthetünk meg. Az elsőben egy gengszter, Vincent Vega ( John Travolta ) a központi karakter, akinek vigyázni kell a főnöke, Marsellus Wallace ( Ving Rhames ) feleségére, Miára ( Uma Thurman ), amíg a férj távol van.

A második történetben az ökölvívót, Butcht ( Bruce Willis ) követhetjük nyomon, akinek el kéne veszítenie a következő meccsét Marsellus megbízásából, ám hősünk megszegi az alkut.

A harmadik sztoriban a már emlegetett Vincent Vegát és társát, Julest ( Samuel L. Jackson ) követhetjük nyomon, akik Marsellus üzlettársaitól igyekeznek behajtani azt, ami a főnököt megilleti.

Szerintem Tarantino pocsék rendező, viszont a Ponyvaregény jó film. Ennek az oka a nagyon jó színészi játékok, akárcsak a Becstelen brigantykban. A legjobb John Travolta, aki félelmetesen hiteles alakítást produkál. Samuel L. Jackson is nagyon jó, és az ő esetében a karaktert különösen ki kell emelni, ami a film összes többi figuráját magasan veri. Uma Thurman enyhén irritáló, de elviselhető. Ving Rhames sokat nem szerepel, de azért amikor kell, helyt áll. Bruce Willis nagyon rosszul alakít. A neki szánt jeleneteket végig ripacskodja. Maga Quentin Tarantino is szerepel a filmben, meglepően szimpatikusra véve a figurát.

A három történet nem rossz, sőt kifejezetten jó, és a köztük lévő minimális összefüggés is tetszett. Örültem, hogy végre látok egy olyan Tarantino filmet, amibe azért próbált a rendező egy adag mondanivalót is csempészni, ez különösen a film zárójelenetében jelenik meg. A dialógusok is piszok jók, megint csak Samuel L. Jackson zárómonológját kell kiemelnem az utolsó jelenetből.

A zene se rossz, és a fényképezés is kitűnően " gengszterfilmes ".

A Ponyvaregény nem olyan jó film, mint ahogy mondják, de ez szinte minden hasonló cipőben járó filmmel így van. Egyszer mindenképp meg kell nézni.

Köszönöm, hogy elolvastátok!

Sziasztok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr453077805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.18. 19:31:48

Eléggé gyenge írás!

"Szerintem Tarantino pocsék rendező"
Ezt de rossz volt olvasni nekem, aki minden Tarantino által rendezett filmet látott minimum kétszer :)
Nem kötekedésképpen, de kifejtenéd, hogy Tarantino szerinted miért pocsék?

A Ponyvaregény pedig filmtörténeti mérföldkő. Bár megosztja az embereket, de ugyanúgy elvarázsolhatja azokat, akik a nehezebb művészfilmeket kedvelik, és azokat is akik minden hónapban beülnek az aktuális látványfilmre.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.18. 19:34:15

@Bruse: Szerintem nagyon rosszul bánik a fekete humorral és a vágással és a történetfelépítéssel.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.18. 19:41:59

@Sparrow: Nem tudom, én a filmjein mindig jól szórakozok, általában sikeresen meg is szokott nevettetni. Ez ízléstől függ, én a Coen-testvérek humorán nem tudok nevetni.
A vágás sem szúrta soha a szemem.
A történetfelépítéssel pedig abszolút nem értek egyet. Tarantino az egyik legjobb "mesélő" szerintem. Nagyon jó, általában gondolkodásra késztető sztorikat sztorikat ír. Én mindig találtam a filmjeiben tartalmat.
Persze nem akarlak meggyőzni, aki nem szereti Tarantino stílusát, az később se fogja.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.18. 20:29:27

@Bruse: Tiszteletben tartom a véleményedet, és a Ponyvaregényre amúgy nem igazak azok a dolgok, amiket fent leírtam. Tarantino jó arc, de olyan stílusa van, ami nekem nem jön be. De elismerem, hogy nélkülözhetetlen része a filmvilágnak.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.18. 20:32:07

Mármint azok a dolgok nem igazak a Ponyvaregényre, amiket a kommentedre válaszul írtam.:D Ez a Kill Billre és a Becstelen brigantykra értendő.
süti beállítások módosítása