Movie Tank

Top5 Legnagyobb Meglepetések 2014-ből

2014. december 28. - Sparrow

A válogatás és a rangsorolás alapját kizárólag a meglepetés mértéke adta.

Szerencsére nem csak a csalódás visszatérő eleme a filméveknek, hanem a pozitív meglepetés is. Ahogy mindig, úgy 2014-ben is akadtak olyan alkotások, amiket leginkább kötelességtudatból néztem meg, azért, hogy tudjak írni róluk, ám a megtapasztalt élmény számos esetben szájtátásra késztetett, hiszen a várt közepes, vagy egyenesen rossz filmek helyett remekbe szabott műveket láthattam. Nagyszerű érzés pozitívan csalódni egy mozgókép megtekintése során. Idén ők leptek meg a legjobban:

Amennyiben valamelyik filmről a bővebb véleményem is érdekel, kattints az adott alkotás címére!

5. 22 Jump Street - A túlkoros osztag

Az első részért sokan oda voltak, számomra azonban nem volt több egy lapos, feledhető komédiánál, ennek megfelelően nem is igazán érdekelt a folytatás. Aztán valahogy mégis megnéztem, és az élmény egészen meghökkentő volt. A 22 Jump Street ugyanis kiváló vígjáték. Pörgős, kreatív, és nagyon, de nagyon vicces. Jonah Hill és Channing Tatum párosa pedig nagyszerűen működik.

22.jpeg

 

4. VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan

Nagyszerű érzés, hogy egy magyar filmet is betehetek a meglepetések közé. Ki tudja, ha nincs a Filmhét, talán a mai napig nem láttam volna Reisz Gábor remek vígjátékát. A VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan legnagyobb erőssége az, hogy egyedi. A főhős kreatív jelenetkoreográfiák során keresztül araszol a végkifejlet felé, miközben vicces, ám ugyanakkor tartalmas helyzetekbe keveredik, a hangulat pedig szárnyal.

van_valami.jpg

 

3. Időhurok

Ez az eredeti címén (Predestination) sokkalta csábítóbbnak ható, időutazós science fiction nálunk csak DVD-re jött ki, és hogy ez mennyire felháborító, azt inkább neki sem állok ecsetelni. Az Ethan Hawke főszereplésével készült, pörgős, izgalmas alkotás elképesztően merész formában bontja ki a tyúk-tojás dilemmát, miközben keresi a kakast, és miután megtalálja, már érzed is az epét feljönni a torkodon. Gyomorforgató, ámde zseniális sztori, pazar kivitelezésben.

predestination_1.jpg

 

2. Hogyan írjunk szerelmet

Na ettől aztán annyit se vártam, hogy majdnem el se mentem megnézni. Végül azonban nagyon kellemes meglepetésben volt részem. Hugh Grant vígjátékára valószínűleg nem fogunk túl sokáig élénken emlékezni, de amíg nézzük, nagyszerű kikapcsolódást nyújt. A szerelemhez amúgy semmi köze nincsen a sztorinak, a  Hogyan írjunk szerelmet ugyanis egy jól működő dramedy. A poénok ülnek, a popkult utalások működnek, a drámai él nem veszik el. Egyszer mindenképpen érdemes megnézni!

rewrite_1.jpg

 

1. Az emlékek őre

Kifejezetten rossz filmre számítottam ettől a young adult regényadaptációtól, ám a végeredmény letaglózó erővel lepett meg. Az emlékek őre az év bombameglepetése, ez számomra nem vitás. Az operatőri munka kreativitása, a fokozatosan egyre színesebbé váló fekete-fehér fényképezéssel, lenyűgöző. Jól bemutatott antiutópiának, többnyire remek színészi játékoknak, és nagyszerű mondanivalónak is örülhetünk.

giver.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr207009833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ThePretender 2014.12.28. 16:35:27

Az emlékek őre c. filmet én is imádtam! Nagyon jó kis alkotás lett, több ilyen kéne.

Hogyan írjuk a szerelmet: ha tényleg dramedy akkor kb. olyan jó kis, egyszerűbb vmire tippelem, tuti megnézem, mert szeretem az ilyeneket.

Időhurok, Van vmi...: Jónak, érdekesnek néznek ki.

22 Jump Street: Nekem az első is eléggé tetszett, ez is biztos jó kis film lesz, bár szerintem hátast nem kell ezektől dobni.

ThePretender 2014.12.28. 16:37:28

Majd az új Jump Street előtt megnézem szerintem az elsőt is és összehasonlítom, mert komolyan érdekel, hogy tényleg jobb-e a második.

Thoras 2014.12.29. 12:33:53

Nekem az év meglepetése a What we do in the shadows, csak azt nem mutatták be nálunk (Nem is fogják).

vittore 2014.12.29. 15:52:58

Jump street: nem rossz, egyszernézős, de tény, hogy a sok trágya vigjáték közül kicsit kiemelkedik.
Időhurok:: na az egy kicsit meredek, nem lehet félvállról, popcorn rágcsálva nézni.
Az emlékek őre még várat magára nálam.....
süti beállítások módosítása