Movie Tank

Évértékelés 2012: TOP5 Legnagyobb Meglepetés ( Pozitív értelemben )

2013. január 21. - Sparrow

Minden évben akadnak olyan produkciók, amik egyik vagy másik embernek magasan felülmúlják az elvárásait. A legjobb az, amikor egy abszolút rossz filmet várunk, és helyette egy igazán jót kapunk. Mindkét esetből akad a listában. A rangsorolás alapja a meglepetés mértéke volt.

5. Az erő krónikája

chronicle.jpgHogy mire is számítottam nyáron, mikor megnéztem Josh Trank munkáját, arra már nem is nagyon emlékszem. Annyit viszont tudok, hogy szkeptikus voltam a filmmel kapcsolatban, nem igazán hittem benne. Erre ámultam és bámultam, miközben a Cloverfield óta megszületett legjobb ál dokumentarista filmet néztem. A szuperhős téma szokatlanul reális értelmezése, remek jellemrajzok, a kézi kamera tökéletes használata, biztoskezű rendezés, és Dane DeHaan pazar játéka jellemzik a produkciót.

 

 

 

 

 

 

4. A fekete ruhás nő

womaninblack.jpgÉrdekes horror, mely egy korábbi tv-s produkció feldolgozásaként készült el. Ami különösen meglepett, az a remek rendezés. Az egész filmet áthatja a megfelelően horrorisztikus, nyomasztó hangulat és a hulla szürke fényképezés. Ráadásul a produkció igazán ijesztő is, sokszor ugrunk nagyot, és a gyengébbek gyakran remegnek a takaró alatt. Ráadásul a kezdeti sokk után még a szerephez pofátlanul fiatal Daniel Radcliffe-t is hamar megszokjuk.

 

 

 

 

 

 

 

3. The Perks of Being a Wallflower

the-perks-of-being-a-wallflower-poster.jpgGagyi tinifilmre számítottam, fölösleges nyálparádéra, túlreagált szexualitásra, selyemfiúk bárgyú mosolygására. Nem is éreztem különösebb ingert a film megtekintésére egészen addig, amíg meg nem láttam az IMDB-n a 8.3 pontos átlagot, ami elgondolkodtatott. Végül egy igazán mély, érzelmes, és hatásos produkciót láttam, a főbb szerepekben egytől egyig lenyűgöző tehetségekkel, pazar narrációval, izgalmas cselekményvezetéssel, amelyet a csodálatos zárás koronáz meg.

 

 

 

 

 

 

2. Looper

looper_poster_1.jpgEgyáltalán semmit sem vártam ettől a filmtől. A moziba is csak egyszerű Egy próbát megér! felkiáltással ültem be, és hál' Istennek nem volt kidobott pénz. Végre egy film, ami nem akar magyarázatot adni az időutazásra, hanem őszintén vállalja, hogy fingja sincs a teória működéséről, egyszerűen csak tényként kezeli a történet-beli létezését. És elsősorban ettől ragad meg a Looper a néző agyában. És még mindig nem szóltam a pazar cselekményvezetésről, Joseph Gordon-Levitt elsöprően zseniális alakításáról, és a lenyűgöző látványról.

 

 

 

 

 

 

 

1. A csodálatos Pókember

amazing-spider-man-poster-battle-damage.jpgOlyan mélyre temettem látatlanban ezt a filmet, hogy nem győztem kellően meglepődni, amikor a moziban a produkcióra általam halmozott többtonnányi földmennyiség pillanatok alatt semmivé vált. A legújabb Pókember-adaptáció ugyanis minden ízében zseniális, pont olyan, mint egy jó Pókember-képregény. Egyszerre szól minden korosztályhoz, izgalmas történettel rendelkezik, a karaktereket nagyon tudjuk szeretni, az akciók elképesztően látványosak, és a hangulati tónus is egy fokkal sötétebb, mint Sam Raimi trilógiájában.

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr985029330

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.22. 11:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.21. 13:03:59

lesz negatívos meglepődés is?!?!
süti beállítások módosítása