Movie Tank

A törött szárnyú madár - Interjú Cameron Cloutier rendezővel

2012. november 11. - Sparrow

Cameron Cloutier feltörekvő amerikai filmes, aki következő munkájának központi témájaként egy igazán kényes, igaz történetet választott. Egy máig szabadlábon lévő, ismeretlen személyazonosságú sorozatgyilkos és szexuális erőszaktevő, illetve utolsó áldozata, a halálakor mindössze 18 éves Janelle Lisa Cruz sokkoló történetét vinné filmre. A produkció jelenleg előkészületi fázisban van, a szükséges költségvetés összegyűjtése a legközelebbi kitűzött cél. A tervezett produkció kapcsán nyílt alkalmam feltenni néhány kérdést a rendezőnek.

Először is, megkérnélek, hogy árulj el magadról néhány tudnivalót azon magyar filmrajongók számára, akik eddig még nem találkoztak a neveddel. Hol és mikor születtél? Miért választottad a filmkészítés útját? Kik a példaképeid, ha egyáltalán vannak?

cameron_cloutier.pngDél-Kaliforniában születtem 1975-ben.

Azért kezdtem bele a filmkészítésbe, mert azt olvastam, hogy nagyon kevés forgatókönyvíró elégedett azzal, ahogy az adott rendező értelmezi történetüket - Így hát úgy döntöttem, a forgatókönyvírói teendőket is én fogom elvégezni. Így az egyetlen személy, akit utólag hibáztathatok, én magam vagyok.

Példaképek a filmkészítés terén...hmm...David Lynch, Joss Whedon, Kenneth Branagh, Ingmar Bergman, vannak egy páran...

 

Következő filmed, melynek címe Bird With A Broken Wing, igaz történet alapján készül, melynek története egy borzalmas, és máig szabadlábon lévő sorozatgyilkosról és utolsó áldozatáról szól. Miért választottad ezt a témát?

Adva van egy gyilkos és szexuális erőszaktevő, aki több, mint 60 áldozatot szedett, és a mai napig nem kapták el. És adva van egy fiatal lány, az ő utolsó áldozata. Miért hagyta abba a gyilkolást miután végzett a lánnyal? A film a következő kérdésekre keresi a választ: Miért kellett meghalnia Janellenek? És az elkövető ezt követően miért hagyta abba a gyilkolást?


Dokumentumfilmre számíthatunk, vagy inkább drámára színészgárdával?

A forgatókönyv egy drámaian igaz krimi/horror sztori, a tervezet szerint színészekkel és színésznőkkel, persze, csak abban az esetben, ha össze tudom gyűjteni a megfelelő költségvetést. Elképzelhető, hogy végül kénytelen leszek másik utat választani, ami egy saját zsebből kifizetett dokumentumfilmes attrakció lenne.

Beszélj egy kicsit azokról a személyekről, akik feltűnnek majd a produkcióban! Mi lesz a szerepük?

Egyelőre a színészgárda egyetlen tagja Lynn Lowry, aki Janelle édesanyját fogja életre kelteni. Emellett még 109 betöltésre váró szerepem van, köztük Janelle és maga, a gyilkos figurája.

426771_262150653866409_497953761_n.jpgVan olyan másik művész, akinek a munkái segítségedre vannak abban, hogy még sokkolóbbra csináld a filmet?

Ezen film esetében John Carpenter első Halloween filmjét és Wes Craven Rémálom az Elm utcában című művét mondanám, meg persze David Lynch-t, és a Twin Peaks-t. Alapvetően, a történet arról szól, hogy milyen, amikor egy amerikai kisváros egy rémálom színterévé válik. Különösen, ha az a rémálom ott ólálkodik a saját házad egyik árnyékos sarkában.

Tudsz mondani premierdátumot? Mikor lesz a Bird With A Broken Wing látható a közönség számára?

Ahogy összegyűjtöm a megfelelő költségvetést, készen állok a forgatás megkezdésére. Ha minden jól megy, a jövő tavaszi-nyári időszakban le tudom forgatni a filmet, és a premiert már 2013 késő őszén, kora telén megejthetnénk.

Az alábbi linken lehet tájékozódni a költségvetés összegyűjtésében való segítségnyújtásról: http://www.indiegogo.com/Bird-with-a-Broken-Wing-needs-You

Végezetül, beszélj egy kicsit az egyéb közelgő munkáidról! Ha jól tudom, te vagy a The Road Killer executive producere, illetve segédkeztél a Driving Nowhere forgatókönyvének megírásában.

A Driving Nowhere története három fiatal vámpírlányról szól, akik egy pihenőhelyen összefutnak egy náluk sokkal erősebb vámpírral. A filmet Tiffany Apan gót stílusú énekesnő írta és rendezte, én a forgatókönyv utólagos átírására lettem felkérve.

A The Road Killernek valóban én vagyok az executive producere, de ezen túlmenően már nem állok kapcsolatban a produkcióval. Csupán a költségvetés összegyűjtésében segédkeztem.


Köszönöm a válaszokat!

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr64901939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2012.11.11. 21:23:59

Hmmm.. érdekes filmötlet, én mindenképp megnézném. Mellesleg hol "akadtál" erre a srácra? :D Én még nem hallottam róla sehol.

jackass99 2012.11.15. 21:25:37

Nem akarsz majd valamikor egy újabb kérdez - felelek videót csinálni?
süti beállítások módosítása