Movie Tank

Képregényrajzolót keresek!

2012. október 20. - Sparrow

Hát ez most egy nagyon érdekes, és a blog szempontjából igencsak rendhagyó bejegyzés lesz.

A helyzet a következő: Hosszú évek óta rendszeresen írok képregény forgatókönyveket, kiötlök különböző történeteket kifejezetten képregényre. Viszont borzasztóan pocsék rajztehetséggel rendelkezek, így nem tudom illusztrálni a saját sztorijaimat. Az évek során néha sikerült elkezdeni egy-egy munkát különböző, nagyon tehetséges rajzolókkal, viszont rendszerint az illusztrátor trehányságának köszönhetően semmi nem lett végül a tervekből.

Épp ezért fordulok most a blog olvasótáborához. Szükségem lenne egy, vagy akár több, lelkes, művészi tehetséggel megáldott "munkatársra", akik úgy érzik, szívesen csatlakoznának hozzám egy közös képregény elkészítésében. Aki úgy érzi, rajzolna nekem, az előbb olvassa el a következő pontokat. Lehetőleg ilyen rajzolók jelentkezését várom:

- Rendelkezzen elég idővel a munkához, tehát hetente legalább 3-4 oldalt eltudjon készíteni!

- Ne fellángolásból csinálja, csak akkor jelentkezzen, ha valóban végig akarja rajzolni a képregényt!

- Külön kérném, hogy csak olyan jelentkezzen, aki már betöltötte 16. életévét, kisgyerekekkel nem óhajtok foglalkozni!

- Célszerű, ha az illető szereti a képregényeket, és rendszeres olvasó, de nem alapkövetelmény a műfaj kedvelése!

- Legyen rá módja, hogy a képeket scannelje, és elküldje nekem internetes úton, hiszen így elkerüljük a fizikai távolság okozta akadályokat!

- Szintén nem feltétlenül szükséges elvárás, de nagyon hasznos, ha ért a photoshophoz vagy egyéb vizuális programokhoz, hogy a paneleket ( képkockákat ), illetve a szóbuborékokat, szövegdobozokat is eltudjuk készíteni.

- Fizetni a rajzolásért nem áll módomban, ez kizárólag hobbi lenne!


Hogyha van köztetek olyan, aki úgy érzi, szívesen belemenne a közös képregény készítésébe, az küldjön nekem egy e-mailt a következő címre: sparrow.movietank@gmail.com

Az e-mail tartalmazzon néhány, az illető által készített rajzot, hogy ne "vakrandi" legyen a dolog!

Kérlek, segítsetek nekem, hogy végre valóra váljon régi álmom: Saját történeteimet megrajzolva látnom!

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr534859674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.22. 12:18:23

én is írok képregényt nem is keveset. :d úgy látszik ezt majdnem inden képregényrajongó megpróbálja. :D

2012.10.25. 22:04:07

Sokszor hallottam, hogy képregényt olvasni nem gyerekes, mert, hogy milyen komoly tartalma van egyiknek, másiknak. Lehet, hogy vannak, melyeknek komoly tartalmuk van csak eddig én még nem találtam olyat. Én mindig nevetek magamban, amikor azt látom, hogy a bogon képregénnyel kapcsolatos dolgok vannak, de amikor kijönnek ezek a filmek azokon is röhögök, pedig én még fiatal vagyok. Nálunk a suliban az az egy gyerek olvas képregényt, aki botokkal rohangál az udvaron és Indiana Jonesost meg Batmanast játszik. Eddig egy lányba sem volt szerelmes soha életében nem maszturbált azt se tudja mi és soha nem állt fel neki. Tehát rohadtul gyerekes kb. egy olyan 5 éves szintjén áll, aki átlagos, mert én még 5 évesen sem voltam ilyen. A filmeket mondjuk, próbálják komolyabbra csinálni, de szerintem az is elég gyerekes, ha valaki megnézi 25 év felett. Ezek, amik általában vannak, arról szólnak, hogy van egy szuper képességekkel bíró csávó vagy csaj, aki megöli a gonoszt ilyen mesés körítéssel. Na, most ez pont a tíz év alatti korosztályt célozza meg, mert ő nekik kell, ami mai világban folyó sok rossz ellen egy olyan hős, egy szuper példakép, akire felnézhetnek, aki megöli a gonoszt és jóra használja az erejét, ami amúgy is csodálatra méltó. És ez ad nekik egy nyugalmat, hogy mindig van, aki megöli a gonoszt. Egy 20 vagy 15 éves hogy tudja magát ezekbe úgy beleélni, hogy élvezze is? Hát úgy hogy gyerekes. Egy 10 év feletti ember már tudja, hogy rohadtul nem így mennek a dolgok és inkább a valóságba él és az azt segítő filmeket nézi meg könyveket olvassa. Ilyen például a Gyűrűk ura vagy a Star Wars de akár a Harcosok klubja is. Csakhogy egy példát mondjak a Star Warsba a mai világunkat írták le. Ha az ember figyel arra a filmre és látja, a rejtett üzeneteket többet tanulhat belőle a világ VALÓDI működéséről, mint egy dokumentumfilmből. A sötét nagyúr, a birodalmak felépítése, az hogy fényéveket mész, de ugyanott vagy mind ezekre utalnak. De a képregény csak egy fikcióba repíti el az embert hasonlóan a fűhöz, amit csak beképzel magának, hogy így van, és ettől megnyugszik. És lehet akármilyen komplex a karaktere egy-egy képregény hősnek (már maga a szó is nagyon komolytalan) a mag akkor is az lesz, amit fent leírtam. Az többi csak körítés. De a képregény egész felépítése olyan hogy van egy pár oldal abba is a 92% kép és ilyen kis buborékokba felszínesen van vezetve egy sztori. A felnőtt ember általában okosabb ezért ő el tudja ezeket képzelni és nem kellenek neki kis körülíró képek, ha valamit olvas, max néhány kis illusztráció. Szóval egy szó, mint száz szerintem rohadtul gyerekes ezeket olvasni, de a te dolgod, csak most nagy divat lett ezért meg mondtam a véleményem róla.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.26. 08:16:17

@Rolika35: biztos vagy benne, hogy (ilyen hosszan) kell kifejtened a véleményed egy olyan dologról amit a a saját bevallásod szerint sem (eléggé) ismersz???

2012.10.26. 21:42:45

Hol mondtam hogy nem ismerem? Annyira biztos nem mint jó néhány rajongó de híresebbeket ismerem. És miért ne legyek biztos? Szólásszabadság van megírtam amit gondolok erről, mert nagy divat lett a blogon is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.27. 08:49:50

@Rolika35: "Lehet, hogy vannak, melyeknek komoly tartalmuk van csak eddig én még nem találtam olyat."

ha nem 100%, de, hogy több, mint 50%-uk komoly képregény az biztos, mert a nálunk szerencsésebb helyzetben lévő országokban rengeteg felnőtteknek szóló, korhatáros cucc jelenik meg.

Mivel nem találtad meg őket, így nem is ismerheted, és mint mondtam ez MINIMUM a képregények fele.

Szted akkor ismered őket ha te kijelented rögtön első mondatodban, hogy nem találtad meg a fától az erdőt???

És nem akartam gúnyolódni, ez jött le a kommentedből. Rögtön az első mondatból!!! Na jó a másodikból.

A marhaságokra, és az előítéletes dolgokra nem is reagáltam, pedig először akartam...
(nincs nője, nem is lesz STB...)

Borsesz · http://borsesz.blog.hu/ 2012.10.31. 17:23:58

@Rolika35: A szólásszabadságot néhány ember mostanság úgy veszi, hogy minden egyes dologról ki KELL fejtenie a véleményét... hmm... pedig én úgy tudtam, hogy ez csak egy lehetőség, nem kell minden percben élni vele...

Ha téged hidegen hagy ez a bejegyzés, akkor egyszerű; továbblépsz. A vélemény szabad és tiszteletreméltó, de ha nem kérdezte senki, akkor miért kell fitogtatni? Érdekes, hogy manapság a manifesztáció és a szubjektivitás egyre inkább teret enged magának. Már nem mintha baj lenne, de azért túlzásokba ne essünk...

Aleka 2012.10.31. 20:40:27

@Rolika35: Én nem szeretek kommentekre ugrani, avagy reagálni blogokon, de ezúttal kivételt teszek.
Nem tudom melyik ízlésformáló és véleményformáló blog, avagy médium alapján tájékozódsz, de amit itt levezettél az a legbeszűkültebb vélemények gyűjteménye volt.
Kezdjük ott, hogy nem értesz ahhoz, amiről beszélsz. Nem találtál még komoly képregényt? Szerinted emiatt az egész képregényipar komolytalan. Nem lehetséges, hogy csak a képregény-ismerted szűkös? Ez alapján úgy gondolom körülbelül láttál pár Pókember és Batman kiadványt. Csak tudod a DC/Marvel óriásokon kívül is léteznek képregények, bele sem merek menni hány független alkotás születik napjainkban az Image(Walking Dead!, Grils, Invicible), IDW(Locke and Key!) és egyéb berkekben. Viszont nem is kell ilyen messzire menni, hisz a képregény, mint kultusz mégiscsak a mainstreamnél kezdődött. Vegyük csak a DC-t és azokat az írókat, akik megváltották a képregényipart és elhozták az igazán komoly felfogást. Alan Moore, Frank Miller, Grant Morrison, Neil Gaiman. Ott van a Watchmen, ami büszkén ékeskedik a TIME Legjobb Regényei között. A Dark Knight Returns, vagy a Year One, amik a formabontó narrálással és a társadalom kritika legmélyebb bugyraival sokkolták az olvasókat. Avagy a Vertigo leágazás, ami a DC felnőtt-képregényeinek kiadásaiért felelős, mint például: Y, az utolsó férfi(nézz utána a történetnek); The Invisibles, Neil Gaiman Sandman-je(nem a Pókember ellensége!).
Ezenfelül, pedig a képregényipar illusztrált alakja pont a művészetek-egyesítését és megférését hivatott képviselni. Ennyi erővel, ha nézel egy filmet a mozgóképre figyelsz, és ez mennyire komolytalan... Mennyi képregény-esztétikával foglalkozó könyv részletezi a képregényrajzolás művészetét, mennyi narratíva rejlik a képek elrendezésében és a képkockák egymáshoz való viszonyában, avagy elhelyezkedésükben! Szinte megfogalmazni sem lehet mennyire komoly és összetett folyamat egy képregény összeállítása. Természetesen van a két szuperóriás, és a modern havi kiadványok, amelyekben nem feltétlenül kell keresni a szimbolikát, de engedtessék már meg, hogy ezektől elvonatkoztassunk.
Ezenfelül, bizonyított tény és statisztikai alapú megállapítás, hogy jóval több 30 év feletti olvas képregényt, mint azalatti! A képregény már évtizedekkel ezelőtt felnőtt és kilépett a bárgyú Golden Ageből, amely korban csupán a közízlés által formált és mindenféle komolyságot mellőző kiadványok születtek, hiszen mégis az 1940es években születtek a legelső kiadványok! De még a komolytalan szuperhősöktől is elszakadt, hiszen rengeteg képregény folyamodik a személyes drámák bemutatásához és a "rasszizmus-szuperhős lét" különös párhuzamának ecseteléséhzez(gondolj csak az X-menre, amelyben az X-génekkel ellátott embereket az egész világ elítéli és mocskolja. Ismerős?)
Persze én sem olvastam még sajnos minden kultusz-képregényt és természetesen nem tanultam az esztétikáját, és nem is akarom a véleményedet megváltoztatni, de ezúttal képtelen voltam szemethunyni egy ilyen vélemény melett.

Amúgy, hogy egy kicsit a poszthoz is szóljak, magam is írtam már és rendeztem be képregényt, sőt még az én felemás rajztudásommal is illusztráltam, de sajnos nem hiszem, hogy valaha is továbblépek ennél. Viszont szurkolok, hogy legyen jelentkeződ!:)

2012.11.15. 17:07:25

Erről most megszerettem volna írni a véleményem. Ezzel mi a probléma? Elfogadom amiket írtatok válaszul. Szerintem a képregények nagy része akkor is komolytalan, és nem felnőttnek való. Lehet vannak olyanok ha sok önálló van amikbe szorult valamennyi értelem is. De akkor is a Watchmen is közel nincs olyan értelmes a társadalom kritikájával mint több száz film amit láttam. Alapjába véve ez egy gyerek műfaj a rajzok is azért vannak benne szerintem. Persze kivétel van, de szerintem azok se olyan erősek mint jó néhány film. Egyszerűen nem ilyen műfaj. Meg amit írtatok hogy rasszizmust mutatja be a szuperhősökön keresztül... Ez egy szörnyű koncepció. Én szinte nem is ismerek és nem is halottam rasszista emberről. Elvadult és gondolkodni képtelenről halottam ez ügyben. De arról hogy valaki azért mert az egyik cigány azért utálja olyanról még nem halottam. A feketék, a zsidók és a cigányok is mind azért kapják ezeket a visszajelzéseket mert lopnak, a feketék lövődöznek, droggal kereskednek és zsidók tök nagy része meg zsugori alak aki mindenkinek keresztbe tesz a pénz érdekében. Az hogy van kivétel csakúgy mint a képregényeknél... Az mindig van. Ezért nem is kell olyan elborultnak lenni mint a nácik voltak. De attól még az nem rasszizmus hogy a feketéktől tartok vagy a cigányoktól... A társadalom kritikán rengeteg film túl mutat. A társadalmat kritizálni könnyű munka. Az utat nehéz megmutatni. És erről nem szólnak a képregények. És a nagy részük még a társadalom kritikáról sem hanem csak egy drog. Kivétel meg amúgy is erősíti a szabályt köznapi értelemben... Na mindegy megírtam a véleményem hogy legyen itt még egy vélemény is. Nem kell ezzel vitázni. Nem véletlen írtam oda előtte átgondoltam...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.19. 15:37:19

@Rolika35: nem azzal van gond, hogy lemondod a véleményed, hanem, hogy olyan dologról mondasz véleményt amit nem ismersz (saját bevallásod szerint...), de ezt még mindig nem érted...

talán így érthető:

nem írnám le sose, hogy szerintem az atomenergia nem elég zöld energia, mert már jártam a paksi erőműben, meg láttam 2 szélkereket.

te ellenben megteszed.

Aleka 2012.11.20. 07:22:34

@Rolika35: Láthatóan fogalmad sincsen arról, amiről értekezel, így teljesen értelmetlen. Nem, hogy képregényes viszonyítási alapod nincsen, de példával sem tudod alátámasztani véleményed.

Amit a Watchmenről írsz az, pedig külön vicces, lévén az szűrhető le belőle, hogy vagy nem láttad, olvasni nyilván nem olvastad, vagy egyszerűen nem értetted. Ajánlom figyelmedbe a végét, amelyben Ozymandias áldozatával végső összefogásra készteti a reflex-szerűen menekülő emberiséget, utópiába sodorva ezzel őket. Ha ez nem társadalmi megoldás, akkor nem tudom mi.

A dilettáns vélemény kifejezésről, pedig idővel igyekezz leszokni, mert bár még nagyon fiatal vagy, az senkinek sem jó, hogy objektív felhanggal szólsz valami általad homályosról. Később egyszerűen csak ki fognak nevetni érte, mint Puzsér Róbertet a Mokka után. Egyelőre senki nem várja el tőled körmönfont véleményeidet.:)

2012.11.22. 00:24:56

Abban igazad van doggfather hogy a képregények nem túl nagy részét ismerem. Viszont akkor mondhatok csak véleményt, ha a 100%-ot elolvastam? Az úgy se lesz meg soha. Annyira ismerem, hogy amit ismerek, arról tudjak mondani. Én elmondtam hogy nekem eddig ez a tapasztalatom igazából vártam is hogy rám ugorjatok és megírjátok az ellenpéldát. Ezt hívják eszmecserének szerintem hasznos ezért nem baj ha kiírom magamból amit érzek mert akkor tudok változni és biztosra a jót érezni. Tehát Ti kijavítottatok, hogy van, amelyik képregény értékes is. Akkor ennek már volt is értelme, hogy leírtam, mert amúgy se lett volna kedvem képregényt olvasni így legalább okosabb lettem. Én erre mondtam, hogy a társadalomkritika nem elég és az utat kell mutatni, ha a társadalomhoz, szólunk. A Watchment láttam, de rég és annyira mély nyomokat nem hagyott bennem. Ez nem azt jelenti, hogy nem értettem csak nekem az nem változtatja meg az életem. Ezért mondtam arra, hogy ti mondtátok, hogy abba van társadalomkritika hogy én nekem az nem hagyott olyan mély nyomot, mint sok más film. Aleka első szövegrésze nagyon elfogult szerintem. A Watchmenről nem írtam semmi különöset szóval nevetséges, ahogy erőlködve osztod róla az észt. Nem szóltam egy objektív szót se azt írtam először, hogy sokszor hallottam, hogy van tartalmuk, de én nem találtam köztük olyat és a sok ellenpéldával már találkoztam ezért szerintem komolytalan és gyerekes. Ha már Puzsért felhoztad nem tudom ott mi volt olyan nevetséges sokkal több ember, mint te és ez az első objektív mondatom. Nem várja el, de én szeretném megírni. Ha csak okoskodni jössz és olyan szövegekkel traktálni, amiben egy használható mondat sincs, akkor inkább menj ki a levegőre, hidd el, jót fog tenni...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.22. 08:22:46

@Rolika35: olvasd el a watchment, ne csak lásd, és ne csak régebben. ;)

"Ezt hívják eszmecserének szerintem hasznos ezért nem baj ha kiírom magamból amit érzek mert akkor tudok változni és biztosra a jót érezni"

Nah a második hszedből, meg a 3ikból egyáltalán nem jött le, hogy tudnál, vagy szeretnél változni. Az jött le, hogy igenis elmondod a véleményed, mert elmondhatod.

ne csodálkozz ha erre ugranak azok akik (esetleg) jobban ismernek valamit, vagy elkötelezettebbek valami iránt.

És ismét mindegy, hogy képregényről, környezetvédelemről, vagy házépítésről van szó.

Aleka 2012.11.22. 23:49:41

@Rolika35: Leginkább azért írtam, úgy ahogyan, mert láttam, hogy utolsó kommentedben azt állítod érted a "mi" kommenteinket, mégis az enyémre reflektáltál leginkább negatívan. Utólag is elnézést, ha túl személyeskedő voltam.

Nyilvánvalóan egyénfüggő az, hogy kinek mi hat nagyon mélyen. Számomra a Watchmen nagyon sokat adott, talán valamivel elfogultabb vagyok vele kapcsolatban, de a kihegyezett társadalomkritikája vitánfelül elismert.
Aktuális utolsó kommentedben szintén kimondatlanul is nekem címzel sorokat. Ha szabad választ írnom, rengeteg példát írtam első hozzászólásomban, amikkel mind-mind fontosabb címekre próbáltam felhívni a figyelmed, hátha te is utánanézel egy kicsit a témának, mielőtt még jobban beleásod magad. Arra válasz kommented csak a rasszizmus-témában érkezett, amelyet te még nem tapasztaltál. Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem egy létező társadalmi fekély és civilizációs probléma. Természetesen második kommentem rögtön törölte az előzőeket és így lett ez: "viszont ahhoz erős példák kellenek. De ha csak azért írnak sokan hogy azt mondják hogy dilettáns a véleményem". Az első hozzászólásom példái, azonban továbbra is állnak, ha esetleg úgy érzed elásnád ezt a képzeletbeli élcelődős csatabárdot, akár utána is nézhetnél párnak.:)

Puzsér Róbertnek a véleményét, pedig általában meghallgatom és tisztelem is, de nyilvánvalóan nem lehet mindenben igaza. Persze, hogy többre vitte, hisz sokan hallgatják mondanivalóját, viszont azt Te sem tudhatod, hogy Nálam vagy akár Nálad több ember-e.

Az, hogy vártad, hogy ugorjanak a kommentedre, pedig nem kevésbé szép dolog, de ebbe már nem menjünk bele.:) Béke!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.23. 08:38:37

@Rolika35: igazán nincs mit, én a legelső kommentemben is csak egy kérdést tettem fel, utána lett vita. :D

Jerryco 2013.02.19. 18:52:56

A Watchmen egy filozófia. Csak az fikázza, aki nem fogékony vagy nem érti. Nem véletlen, hogy benne van a top500 legjobb (angol gyűjtés) regényben - egyetlen képregényként - szóval, biztos jóval több a mű, mint az láthatot, aki egy mondattal elintézi.

Jerryco 2013.02.19. 18:55:33

@Rolika35: Felsorolta a példákat. Ezzel mi a probléma?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.24. 13:33:49

@Rolika35: komolyan nem világos nekem, hogy mi a célod ezekkel a kommentekkel????

Mindegyikben kijelented, hogy butaság, butaság, úgy, hogy továbbra se mélyültél el a témában.

Tessék gugli, watchem és filozófia szavak:

www.stop.hu/kultura/watchmen-csemege-a-megszallott-filozofusoknak/462213/

Könyvre hivatkozik, könyvet írtak a témából! És nem is akárki, annak is nézz utána!

Azzal az állításoddal, hogy SZERINTED a 400 oldal, csak 40-60 nem tudok mit kezdeni, max nevetni rajta.

Nem a méret a lényeg még ha igazad LENNE akkor se. De nincs igazad, mert nem lehet csak úgy kihúzni belőle. És a watchmenben pont minden oldal minden képének van jelentősége, jelentése.

Legyek triviális, vagy nem is tudom milyen, de a mona lisa igen kicsi kép, de senki nem vitatja a zsenialitását. Vagy a Miatyánk igen rövid, de Jézus elég hosszúnak ítélte.

De az élet számtalan területéről tudnék még rövid, de velős dolgokra példát mondani.

Batman-ből kapásból 10 fölött tudnék felnőtteknek szóló történetet, de fölösleges a példa, mert nem érdekel, csak azt akarod leírni, hogy gyerekes és kész...
süti beállítások módosítása