Movie Tank

Armageddon

2011. július 09. - Sparrow

Sziasztok!

Nemrégiben újranéztem Michael Bay 1998 - as filmjét, az Armageddont. Én magam is meglepődtem azon, hogy milyen erős hatást gyakorolt rám ez a film, úgyhogy az Armageddon az újranézés következtében fog szerepelni a megújított TOP20 Kedvenc film listámon majd októberben.

Texas méretű meteor halad a Föld felé. Mikor a Nasa egy szabadúszó csillagász segítségével felfedezi, már csak 18 nap van hátra a becsapódásig. A Nasa kénytelen azonnal akcióba lépni, hogy elhárítsák a veszélyt. A Nasa - s Dan Truman ( Billy Bob Thornton ) különös megoldást talál. A világ legjobbjaként emlegetett mély - fúrómestert, Harry Stempert ( Bruce Willis ) és csapatát hívja segítségül. Harryék elvállalják a feladatot, mely nem más, mint hogy fel kell utazniuk a meteorra, és fúrni egy 800 láb mély lyukat, amiben elhelyeznek egy atombombát, és ezzel kettérobbantják a meteort, mielőtt az elérné a zéró - határt. Így hát a csapat elkezdi az űrhajós kiképzést. Harry társai közé tatoznak többek között A. J. ( Ben Affleck ), Chick ( Will Patton ), Oscar ( Owen Wilson ) és Medve ( Michael Clarke Duncan ). A világ az ő kezükbe helyezi sorsát.

Nagyon meglepődtem azon, hogy ez a film, mikor nemrég újranéztem, közelebb sodort a síráshoz, mint a 127 óra, pedig aztán az se volt kutya. Nagyon várom már azt a filmet, ami tényleg megtud ríkatni. Mindenesetre az Armageddon közel volt hozzá. Kezdjük azzal, hogy ilyen parádés szereposztással, még akarva se lehetne rossz filmet csinálni. A legjobb természetesen a jó öreg Bruce Willis, aki az egyetlen olyan akcióhős, aki színészkedni is tud. Emellett a szememben egyre nagyobbra növő Will Patton is remekel, és Ben Affleckre sem lehet panasz. Owen Wilson sajnos méltatlanul kevés szerepet kapott. Michael Clarke Duncan nagyon jó, Billy Bob Thornton pedig parádézik.

A történet típusáért nem igazán rajongok. Nem szeretem, mikor egy filmmel festik az ördögöt a falra, de mivel itt a kivitelezés egyszerűen tökéletes, ezúttal megtudok bocsájtani. Michael Baynek sikerül állandóan fenntartania a feszültséget és az izgalmat.

Az effektek tekintetében is csillagos ötösre vizsgázott a film, a szörnyű nyomasztó hatással bíró meteorit becsapódásokkal. Meg kell még említeni az Aerosmith által szerzett betétdalt, az I don't want to miss a thing című nótát, ami annyira gyönyörű, hogy arra nem is találok szavakat. 

Aki még nem látta az Armageddon című filmet, annak mindenképpen ajánlom a megnézését, akiknek pedig már volt szerencséjük hozzá, azok nézzék újra.

Köszönöm, hogy elolvastátok!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr543052516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sh1mmy 2011.07.09. 23:25:59

Ez a film még 1 ok arra, hogy ez az egész arany málnás hóbelevanc egy hülyeség.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.10. 09:56:06

Jó kis írás!
Párszor én is láttam a filmet, tényleg jól megvan csinálva. Legutóbbi nézéskor azonban nagyon szembeötlött, hogy ez egy republikános (propaganda?:O) film.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.10. 10:59:21

@Sparrow: Több mint fél éve láttam legutoljára, konkrétumokat nem tudok mondani. De egyértelműen republikánus film, már maga a történet, hogy a tökös amerikaiak összeállnak, és lezúzzák a meteort :D
Bruce Willis pedig Sly-yal és Arnie-val alapították meg a republikánus hollywoodi étteremláncot. Hollywoodban kevés a republikánus sztár amúgy, még John Malkovichot tudnám megemlíteni.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.10. 11:47:22

@Bruse: És ez szerinted baj? ( Bár még mindig nem értem ezt a republikánus dolgot... ).
Én szeretem az ilyen típusú filmeket. Nekem mindig adnak egyfajta felemelő érzést. Például A függetlenség napja is ilyen.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.10. 12:40:36

@Sparrow: Nem baj, szerintem egész jó film az Armageddon. A republikánusok pedig azok az amcsik, akik támogatják a fegyverkezést, a háborúkat, meg az efféle hülyeségeket. Nekem számít, hogy egy film az mit mond. A 300 is egy förtelmes film, amely az iráni háborút propagálja.
A függetlenség napja is szórakoztató (bár az Armageddon oda-vissza veri), de az szerintem már B kategória :D
A fekete és a zsidó menti meg Amerikát/Földet a pusztulástól... a kutya meg túlél mindent :D
Ezek mind nagyon szórakoztató filmek, amelyek politikai okok miatt jöttek létre. Vagyis propaganda filmek.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.10. 13:26:40

@Bruse: Ez hülyeség szerintem, de legyen igazad.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.10. 13:50:55

@Sparrow: Figyelj, lehet neked van igazad, de én nem szeretem, ha egy film az agyamat akarja mosni, meg elhitetni velem, hogy az erőszak és a fegyverkezés olyan magasztos dolog. Most természetesen nem az Armageddonról beszélek.
Nekem számít egy film üzenete, annak ellenére, hogy főleg szórakozni szeretek rajtuk. De az ilyen filmeken ez nem megy sajna. Nem tudom, hogy neked mi a véleményed erről.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.10. 15:15:23

@Bruse: Szerintem a fegyver és a háború a két legelbaszottabb találmánya az embernek, és ha valami akkor ezek fogják elhozni az Armageddont. De szerintem a film nem a fegyverkezés hasznát mutatja be, hanem egyszerűen a hősiességet. Az atombombát is geci találmánynak tartom, de a filmben az menti meg a világot.

Ja, és ha neked a Movie Tank elmúlt közel 10 hónapja alatt az jött le, hogy nekem nem számít egy film üzenete, hát akkor nem tudom milyen nyelvre van állítva a böngésződ.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.10. 16:42:02

@Sparrow: A fentieket nem főleg az Armagedonra értettem. Habár Bruce Willis a republikánus párt kirakatbábúja ebben a filmben, és az ő vezetésével menekül meg mindenki. A következtetést szerintem könnyű levonni. De az Armegoddon az tényleg nem egy szar film.
A vitát pedig ezzel kapcsolatban zárjuk le. Téged nem zavar, ha egy nagy költségvetésű filmben vannak rossz eszméket közvetítő gondolatok, engem annál jobban. És nem főleg az Armageddonról beszélek.

Nem, nekem az jött le, hogy neked sok filmbe számít a mögöttes tartalom, de nem elfogultan csak a nehezebb filmeket kedveled. Ha csak limonádé filmekről számolnál be folyamatosan, akkor nem látogatnám a blogodat 1-2 hónapja.

Mintha amúgy kicsit felkaptad volna a vizet :D

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.10. 16:51:44

@Bruse: Nem, most nem kaptam fel.:D Csak én egyszerűen nem érzem azt az Armageddonon, amiről te beszélsz. Hidd el ha látnék benne én is ilyen dolgokat egyáltalán nem tetszene. De szerintem eben nincs propaganda.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.10. 17:02:26

@Sparrow: Én sajna belelátok, de nem vészes :D Szerintem az Armageddon az, amit egy katasztrófa, illetve egy "megmentjükaföldet" filmből ki lehet hozni...okés ez a film, többször nem írom le :D

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2011.07.10. 20:50:00

Ezek szerint Sparrow, még te sem sírtál filmen. Én is hasonló cipőben járok. :)
Amúgy az írás jó, nekem is az egyik kedvenc filmem.
süti beállítások módosítása