„ I see things as they are, not as they might be. ”
Mostanra remélhetőleg minden valamire való filmkedvelő eljutott odáig, hogy ismerje David S. Goyer nevét, hiszen a fiatalember a Batman: Kezdődik szkriptjével bebizonyította, hogy elég magas színvonalon űzi a forgatókönyvírást. A játékosok is ismerhetik a nevét, hiszen a remekbe szabott Black Ops game-eknek is ő az írója. Korábban pedig olyan munkái voltak, mint a Penge, a Dark City, és a Túlvilág szülötte - jó-jó, utóbbit mindenki utálja, de nekem az egyik első horrorélményem volt, szóval soha nem leszek képes nem szeretni. Ami miatt most előkerült Goyer neve, az a Da Vinci's Demons című, vadonatúj sorozat, amelynek ő a kreátora. A The Hanged Man címre keresztelt nyitórésznek egyben írója és rendezője is volt.
Leonardo Da Vinci életét komolyabb filmes feldolgozásban eddig még nem láthattuk, így valószínűleg lesz kereslet Goyer új szériájára. Ami valószínűleg nem is fog csökkenni, ugyanis a történelem egyik legnagyobb lángelméjét nagyon érdekes oldaláról mutatja be az alkotó, minden apróságra kitérve. Alapvetően egy, a Borgiák hangulatát idéző szériáról van szó, azonban a történetnek valamilyen szinten modernizáló hatást biztosít az, hogy belelátunk Da Vinci elméjébe. Az első rész központi motívuma a firenzei húsvéti mulatságra készülő repülőképes madármodell. Leonardo a piac kellős közepén szabadjára engedtet az állatkereskedővel néhány galambot, majd elképesztő sebességgel jegyzi le a szárnyak csapódásának adatait. Mindezt őrült módon élvezetes lassítások és vizuális megoldások teszik emlékezetessé. Az egész epizód fontos témája a repülés, a mindennapokból való kiszakadás. A főhős, zsenialitása miatt a társadalom perifériájára szorul, a XV. századi emberek tudományok elől való elzárkózása elidegeníti Da Vincit a közélettől. Ez vezet apja és ő közte súlyos konfliktusokhoz, amiről érezhető, hogy a széria egyik főmozgatórugója lesz. Leonardo személye nagyon érdekes: Mások között felveszi laza, nemtörődöm stílusú álarcát, ám amikor egyedül van, a fejében üvöltve suttogó hangok megőrjítik, amíg le nem írja, amit mondanak, vagy amíg nem szív egy jó mély slukkot a pipájából.
Da Vinci karakterének kidolgozása kiválóan sikerült, ám meg kell említeni, hogy a teljes sikerhez szükség volt Tom Riley hihetetlenül jó játékára is, aki egész egyszerűen egybeolvadt a figurával. A mellékszereplők között eddig komolyabban kimagasló tehetséget még nem véltem felfedezni, de reméljük, ez is változik.
A remekül összetákolt főcím is a fentebb említett kiváló vizuális megoldásokkal gazdag, és a zene is jól passzol hozzá. A sorozat látványvilága amúgy kissé meseszerű, mintha Goyer úgy akarná eladni a sztorit, hogy egy másik világban játszódik, nem pedig a földi emberiség középkorában. A történet pedig tartalmaz mindent, ami egy jó kis középkori sztoriba kellhet: Izgalmat, rejtélyt, a manapság oly divatos mai nyelvezetet, gyilkosságot, árulást, és egy csipetnyi szenvedélyt. Reméljük, a színvonal legalább ilyen magas lesz végig! 9/10.