Movie Tank

Drive

2011. október 04. - Sparrow

Sziasztok!

Két okból kifolyólag egyáltalán nem akartam megnézni Nicolas Winding Refn legújabb rendezését, a Driveot. Egyrészt azért, mert az alapsztori egyáltalán nem keltette fel az érdeklődésemet, másrészt pedig ezt a filmet mindenki ajnározza, az év legjobbjának tartja. És tapasztalataim szerint az ilyen körülrajongott filmek nekem soha nem jönnek be. De miután megnéztem a Driveot, nyugodtan mondhatom, hogy kivétel erősíti a szabályt, ugyanis ez a film egy hamisítatlan mestermunka, a filmművészet magasiskolája, és bűn lett volna, ha mégis kihagyom.

Főhősünk egy sofőr ( Ryan Gosling ), aki különböző kocsikat vezet el filmekben, illetve kaszkadőrmutatványokra is vállalkozik. Másodállásban viszont bűntényeknél segédkezik. Elviszi a tetteseket az adott helyre, majd vár rájuk öt percet, de hogy ez alatt az idő alatt mi történik, az nem érdekli. A komoly bonyodalmak akkor kezdődnek, mikor hősünk közelebbről megismerkedik szomszédjával, Irenevel ( Carrey Mulligan ) és kisfiával ( Kaden Leos ). Nem sokkal ezután Irene férjét, Standardot ( Oscar Isaac ) kiengedik a börtönből. Viszont hamarosan kiderül, hogy a férfi sötét alakoknak tartozik. Gosling karaktere felajánlja a segítségét, csakhogy ezzel akaratán kívül maffiaügyekbe folyik bele, és veszélyben forog az élete.

Nem csoda, hogy nem érdekelt a film, hiszen ha most olvasóként elolvasnám az én előbbi történetleírásomat, biztos tovább görgetnék, hogy ez engem úgysem érdekel. Viszont ahogy Refn tálalja ezt az egészet, az olyan szinten zseniális, hogy arra én még nem láttam példát máshol. Meg nem tudnám mondani, hogy pontosan mitől tetszett ennyire a Drive, csak azt tudom, hogy imádtam nézni. És ez az igazán jó rendező, aki egy olyan összképet varázsol elénk, ami egyszerűen csak tetszik, de nem tudjuk megmondani, hogy pontosan miért. A forgatókönyv tehát egyáltalán nem eredeti, de a történet tálalása és körítése mindent ver. A cselekmény lassan, nyugodtan folyik, de mégis röpülnek a percek a játékidőből, annyira érdekesen tálalja a rendező ezt a drámába ágyazott bosszúsztorit. Sosem éreztem, hogy unatkoznék a film nézése közben.

Ryan Gosling  alakítása első osztályú, pedig egy igazán nehéz és komplikált karaktert kapott. Az tetszett legjobban a sofőrben, hogy akármi történik vele, mindig képes nyugodt maradni. Ráadásul nagyon keveset beszél, ezzel is elkerülve a fölösleges balhékat. Gosling fantasztikusan azonosult a karakterével, nem csodálkoznék, ha hamarosan a filmben látható jellegzetes félmosolya a védjegyévé válna. Megörültem, mikor egy fontosabb mellékszerepben feltűnt Ron Perlman, aki nagyon odatette magát, és ugyan kevés jelenete volt, de nagyon jól átadta a karaktert.

Meglepetésre adhatnak okot a rendkívül brutális gyilkosságok, amiket a lehető legnaturálisabban mutatnak be nekünk. Továbbá egy különleges, " művészfilmes " képi világ is jellemzi a filmet. A betétdalok pedig fantasztikusak.

Az idei év legnagyobb pozitív csalódásaként könyvelem el a Driveot, és az általam eddig látott produkciók közül egyértelműen 2011 legjobb filmjének tartom. Nicolas Winding Refn fantasztikus összhatású művét mindenképpen nézzétek meg, mert bűn lenne kihagyni!

Köszönöm, hogy elolvastátok!

Sziasztok!

U.I.: Köszi, Frog, hogy annyit erőszakoskodtál velem a film kapcsán, hogy végül megnéztem!:)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://movietank.blog.hu/api/trackback/id/tr333277154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása